۰

مرگ مشکوک کارگران زن کنیایی در عربستان

یک روزنامه کنیایی به دنبال کشته شدن یک کارگر زن کنیایی در عربستان سعودی در گزارشی اعلام کرد باید از کشتار این کارگران مهاجر جلوگیری شود.
کد خبر: ۲۵۸۱۰۳
۱۴:۵۶ - ۲۲ تير ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، یک روزنامه کنیایی در گزارشی اعلام کرد که بسیاری از خانواده‌ها عزیزان خود را که کارگران خانگی در عربستان بودند، دفن کردند.

این روزنامه در گزارشی تاکید کرد که متاسفانه هیچ تحقیق جنایی در مورد هیچ یک از مرگ کارگران زن کنیایی در عربستان سعودی صورت نگرفته است و مرگ و شکنجه کارگران کنیایی به ویژه زنان جوان در این کشور داستان بی پایانی است و هر بار جنازه‌هایی از این کشور به کنیا می‌رسد.

آخرین مورد مرگ « کارولین آلوش» دانشجوی سال دوم دانشگاه کیسی بود که جسد وی روز شنبه وارد کنیا شد.

سازمان دیده بان حقوق بشر در سال 2021 اعلام کرد که سیستم کفالت در عربستان دلیل اصلی سوء استفاده کارفرمایان از کارگران مهاجر است؛ چرا که این سیستم به کارفرمایان قدرت بیش از حد در مورد تاخیر دستمزد کارگران، شکنجه و آزار و بیگاری آن‌ها می‌دهد.

این روزنامه در ادامه نوشت: دولت کنیا باید برای پایان دادن به کشتارها و برده داری مدرن شهروندان خود در عربستان مذاکره کند و وزارتخانه‌های امور خارجه و کار باید دارای یک پایگاه داده از کنیایی‌های شاغل در عربستان باشند تا بتوانند به مشکلات این افراد رسیدگی کنند.

روت آکری مادر قربانی این کارگر زن کنیایی نخستین لحظه دیدار جنازه دخترش در فرودگاه را بیان می‌کند که کارولین آروش پنجمین فرزند متولد شده در یک خانواده 9 نفره و بزرگترین امید او بود؛چراکه گمان می‌کرد از طریق او می‌تواند روزهای بهتری را داشته باشد.

روت با ناراحتی گفت: امروز من تمام امیدها و آرزوهایم را در تابوتی به کنیا حمل می‌کنم.

کارولین بعد از اینکه برای کار به عربستان رفت اعلام کرد که کارش بسیار سخت است و کارفرمایش او را مجبور به پاک کردن شیشه‌های ساختمان‌های بلند می‌کند و حتی یکبار در هنگام شستن راه‌پله‌ها از ناحیه پا دچار آسیب شد که اقدام پزشکی برای بهبودی وی صورت نگرفت.

بعد از مدتی آلوش با خانواده‌اش تماس گرفت و گفت که او نقشه رئیسش را برای کشتن او شنیده و فرار کرده تا به پلیس گزارش دهد، اما مأموران به حرف او گوش ندادند و در مقابل او را بازداشت کردند.

خانواده وی اعلام کردند که کارولین آروش مورد سوء استفاده کارفرمای خود قرار گرفت و زمانی که برای شکایت از وی وارد کلانتری شد، ماموران وی را مورد ضرب و شتم قرار دادند و بعد از جراحت شدید به بیمارستان منتقل شد که جسد وی در سرویس بهداشتی بیمارستان یافت شد.

اما عربستان سعودی در گزارش کالبد شکافی جسد این کارگر زن کنیایی ادعا کرد که وی خودکشی کرده است ، درحالی‌که خانواده آلوش این موضوع را با توجه به ویدیوهای منتشر شده از بدرفتاری کارفرما با او، رد می‌کنند.

خانواده کارولین آروش از دولت کنیا خواستند تا علت مرگ فرزندشان را بررسی و عاملان آن را مجازات کند.

اگرچه از سال 1964 به طور رسمی برده‌داری در عربستان ممنوع شده اما بسیاری از کارگران خارجی در این کشور در حال حاضر در شرایطی مشابه برده‌ها زندگی می‌کنند و به طور معمول گزارش‌های مستندی منتشر می‌شود که نشان می‌دهد کارگران خارجی در این کشور با مشکلاتی مانند کار بیش از حد، خستگی، شکنجه و حتی محرومیت آب و غذا مواجه هستند. بسیاری از کارگران زن با امید به دست آوردن پول بیشتر و تأمین معاش خانواده، کشور خود را ترک و به عربستان سعودی سفر کرده‌اند اما تعداد زیادی از آنان در این کشور حتی در برابر کارفرمایان خود نیز از مصونیت‌ و حقوق قانونی برخوردار نیستند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: