۰

برگزاری اردوهای میدانی برای کاهش اسلام‌هراسی در نیوزلند

جامعه مسلمانان نیوزیلند به منظور کاهش مظاهر اسلام‌هراسی و نژادپرستی علیه مسلمانان به برگزاری اردوهای میدانی آگاهی‌بخش در این کشور اقدام کرده است.
کد خبر: ۲۵۸۰۹۸
۱۴:۲۱ - ۲۲ تير ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، جامعه مسلمانان در نیوزیلند اردوهایی آگاهی‌بخش با هدف اصلاح باورهای غلط رایج در مورد اسلام و مسلمانان ترتیب داده‌ است تا به عنوان بخشی از تلاش‌های مسلمانان نیوزیلند برای تقویت پیوندهای اعتماد و تفاهم با سایر افراد جامعه پس از تکرار توهین‌های لفظی علیه آنها قرار گیرد.

این پروژه را یک تیم موسوم «به اسلام را در نیوزیلند کشف کن» تدارک دیده است که می‌گوید مسلمانان در نیوزیلند با گوشه و کنایه‌های نژادپرستانه در مخالفت با حضورشان در این کشور مواجهند؛ مثل اینکه به آنها گفته می‌شود «آیا می‌دانید علت حمله به کرایست چرچ(تیراندازی به چند مسجد در سال ۲۰۱۹) چه بود؟ اینکه شما مسلمانان انتخاب کردید پا به کشور ما بگذارید و برای همین کشته شدید. اگر اینجا نبودید، این اتفاق رخ نداده بود به کشورهایتان برگردید. چشم دیدن مسلمانان را نداریم».

علی‌رغم اینکه تیم پروژه مذکور برای ترتیب دادن این اردوهای شناختی در داخل نیوزیلند با مضیقه روبه‌رو بودند؛ اما آنها اردوهای خود را با عنوان «همسایه مسلمان خود را ملاقات کن» برگزار کرده‌اند و حتی دامنه فعالیت خود را تا فضای مجازی گسترش دادند که از طریق ایجاد پل‌های ارتباطی جدید با دیگران تصویر کلیشه‌ای از مسلمانان شکسته شود.

دیدبان مبارزه با افراط‌گرایی الازهر این طرح را با وجود دشواری‌هایی که با آن مواجه است، تمجید کرده و گفته است که طرح مذکور می‌تواند چهره درست مسلمانان حاضر در نیوزیلند را به دور از چهره کلیشه‌ای برخی آنان را نشان دهد و به کاهش مظاهر اسلام‌هراسی و نژادپرستی در نیوزیلند کمک کند.
انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: