۰

فنلاند اخراج پناهجویان افغان را متوقف کرد

دولت فنلاند اعلام کرد که تا زمان بررسی کامل وضعیت امنیتی در افغانستان روند بازگرداندن پناهجویان به این کشور را متوقف می‌کنند.
کد خبر: ۲۵۸۰۷۸
۰۹:۴۸ - ۲۲ تير ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، دولت فنلاند اعلام کرد که تا زمان بررسی کامل وضعیت امنیتی در افغانستان روند بازگرداندن پناهجویان به این کشور را متوقف می‌کنند.

این تصمیم در حالی اتخاذ شده که نبردها میان نیروهای دولتی و شبه‌نظامیان طالبان طی هفته‌های اخیر در افغانستان شدت یافته و کابل از کشورهایی اروپایی خواسته است که با توجه به وضعیت موجود از اخراج پناهجویان افغان خودداری کنند.

سرویس‌های مهاجرتی فنلاند اعلام کردند که صدور احکام رد درخواست پناهندگی که زمینه اخراج پناهجویان افغان به کشورشان را فراهم می‌کند از روز نهم ژوئیه متوقف شده است.

دولت فنلاند همچنین اعلام کرد که تصمیم‌های مرتبط با اخراج‌ پناهجویان بر همین اساس تا زمان پایان ارزیابی‌ها در خصوص «وضعیت امنیتی» افغانستان به حال تعلیق در می‌آید.

یک مسئول خدمات مهاجرتی در فنلاند در این خصوص به خبرنگاران گفت: با این حال درخواست‌‌های پناهندگی اتباع افغانستان به دلایل شرایط موجود به صورت خودکار پذیرفته نخواهد شد؛ بلکه برعکس باید زمان بیشتری را برای اطلاع از تصمیم‌ نهایی نسبت به پرونده خود به انتظار سپری کنند.

این کشور شمالی در اروپا در حال حاضر دست کم ۳۵۰ پرونده درخواست پناهندگی از سوی اتباع افغانستان را در دست بررسی دارد.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: