۰

جنگ در سه کیلومتری دفتر والی غزنی

پس از سقوط حوزه ششم و مأموریت‌های سمت حوزه‌های اول و پنجم شهر غزنی، خط نخست جنگ تا سه کیلومتری دفتر والی رسیده است.
کد خبر: ۲۵۸۰۷۶
۰۹:۴۲ - ۲۲ تير ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، پس از سقوط حوزه ششم و مأموریت‌های سمت حوزه‌های اول و پنجم شهر غزنی، خط نخست جنگ تا سه کیلومتری دفتر والی رسیده است.

نصیراحمد فقیری، رییس شورای ولایتی غزنی، به رسانه های خبری گفت که حوزه ششم شهر غزنی پس از نبردهای سنگین شام روز یک‌شنبه، بیستم سرطان، سقوط کرد.

به گفته او، یک مأموریت سمت حوزه پنجم شهر غزنی نیز روز دوشنبه، بیست‌ویکم سرطان سقوط کرد.

رییس شورای ولایتی غزنی می‌گوید که طالبان در خانه‌های مسکونی و بلندمنزل‌های مردم داخل شده‌اند و از خانه‌ها به عنوان سنگر استفاده می‌کنند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان، این ادعا رد می‌کند و می‌گوید که تنها مراکز نظامی اهداف مورد حمله جنگ‌جویان این گروه است.

ساحات نوآباد، قلعه شاده، حیدرآباد، شهرک مهاجرین، قلعه امیرمحمدخان و خاک غریبان در چند روز گذشته شاهد درگیری شدید بین نیروهای دولتی و طالبان بوده است.

در این مدت خانه‌های مسکونی مورد اصابت راکت‌ها و هاوان قرار گرفته و طبق اطلاعات باشنده‌گان محل، دست‌کم ۱۷ غیرنظامی کشته شده‌اند.

رییس شورای ولایتی غزنی تلفات غیرنظامیان و تخریب خانه‌های مردم را به علت درگیری‌ها تأیید می‌کند.

گفته می شود که هنوز شمار دقیق تلفات غیرنظامیان و طرف‌های جنگ مشخص نشده است.

مالستان غزنی که از ولسوالی‌های امن این ولایت به شمار می‌رود، از دو روز به این سو از سه جناح مورد حمله طالبان قرار گرفته است. مقام‌های محلی در این ولسوالی خواستار اعزام نیروهای کمکی شده‌اند.

غزنی از ولایت‌هایی است که مرکز آن همیشه مورد توجه طالبان بوده است. اکثر بخش‌هایی از شهر غزنی برای دست‌کم سه روز در سال ۱۳۹۷ به دست طالبان افتاده بود. در این مدت طالبان دکان‌ها، ادارات دولتی و مارکیت‌ها را به آتش‌ کشیده بودند.

پس از تشدید حملات غزنی بر مرکز شهر، نگرانی از سقوط مجدد غزنی به دست طالبان افزایش یافته است.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: