۰

اعلام عزای عمومی در عراق

به دنبال مرگ نزدیک به ۶۰ نفر در نتیجه وقوع آتش سوزی در یکی از بیمارستان های مرکز استان ذی قار، نخست وزیر عراق در یک جلسه فوق العاده با برخی از وزرا، مسئولان و فرماندهان امنیتی این کشور، دستور داد تا عزای عمومی اعلام شود و شماری از مسئولان استان مذکور نیز بازداشت و مورد بازجویی قرار گیرند.
کد خبر: ۲۵۸۰۷۴
۰۹:۲۳ - ۲۲ تير ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، به دنبال مرگ نزدیک به ۶۰ نفر در نتیجه وقوع آتش سوزی در یکی از بیمارستان های مرکز استان ذی قار، نخست وزیر عراق در یک جلسه فوق العاده با برخی از وزرا، مسئولان و فرماندهان امنیتی این کشور، دستور داد تا عزای عمومی اعلام شود و شماری از مسئولان استان مذکور نیز بازداشت و مورد بازجویی قرار گیرند.

دفتر «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق بامداد امروز (سه شنبه) با انتشار بیانیه ای در پایگاه اینترنتی خود، اعلام کرد که وی برای اطلاع از دلایل وقوع آتش سوزی در بیمارستان امام حسین (ع) شهر ناصریه، مرکز استان ذی قار در جنوب این کشور و رسیدگی به پیامدهای آن، یک جلسه فوق العاده با حضور شماری از وزرا، مسئولان و فرماندهان امنیتی برگزار کرده است.

بنا بر آن چه در این بیانیه آمده، در جلسه فوق العاده الکاظمی با وزرا، مسئولان و فرماندهان امنیتی عراق تصمیم هایی گرفته شده از جمله این که تحقیقات دولتی سطح بالا برای اطلاع از دلایل وقوع آتش سوزی در بیمارستان امام حسین (ع) ناصریه آغاز شود و یک تیم دولتی متشکل از برخی وزرا و فرماندهان امنیتی نیز برای پیگیری میدانی تدابیر اتخاذ شده، بی درنگ راهی استان ذی قار شوند.

بنا بر تصمیم گرفته شد در این جلسه فوق العاده، رئیس بیمارستان امام حسین (ع) ناصریه به همراه مدیرکل اداره بهداشت و رئیس اداره دفاع مدنی استان ذی قار از کار معلق و بازداشت می شوند تا در چارچوب تحقیقات مذکور، مورد بازجویی قرار گیرند در حالی که به همه وزارتخانه های عراق نیز دستور داده شده تا کمک های پزشکی و امدادرسانی فوری به این استان ارسال کنند.

دیگر تصمیم های گرفته شده در جلسه فوق العاده نخست وزیر عراق با وزرا، مسئولان و فرماندهان امنیتی نیز این بوده که قربانیان حادثه آتش سوزی بیمارستان امام حسین (ع) ناصریه شهید محسوب شوند و اقدامات لازم برای انجام این کار بی درنگ صورت گیرد، آن دسته از زخمی های حادثه که وضعیت وخیمی دارند به خارج از کشور اعزام شوند و برای بزرگداشت قربانیان نیز، عزای عمومی اعلام گردد.

ان در حالی است که اداره بهداشت استان ذی قار پیشتر از وقوع آتش سوزی در مرکز ویژه بستری افراد مبتلا به نسل جدید ویروس کرونا (کووید-۱۹) در بیمارستان آموزشی امام حسین (ع) شهر ناصریه خبر داده بود و در جدیدترین آمار مربوط به قربانیان این حادثه مرگبار نیز تایید کرده که تاکنون جان ۵۸ نفر را گرفته است.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: