۰

جایگاه زنان افغانستان در حکومت مدنظر طالبان

عضو هئیت مذاکره‌کننده طالبان می‌گوید که حکومت "افغان شمول اسلامی" تغییرات اساسی را در زندگی، زنان، کودکان و مردان افغانستان به همراه خواهد آورد. این اظهار نظر به منزله نه به "امارت اسلامی" است.
کد خبر: ۲۵۸۰۲۵
۰۹:۳۹ - ۲۱ تير ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، عضو هئیت مذاکره‌کننده طالبان می‌گوید که حکومت "افغان شمول اسلامی" تغییرات اساسی را در زندگی، زنان، کودکان و مردان افغانستان به همراه خواهد آورد. این اظهار نظر به منزله نه به "امارت اسلامی" است.

 سهیل شاهین عضو هئیت مذاکرهکننده طالبان در تازه‌ترین صحبتش با خبرگزاری اسپوتنیک گفت زمانی تغییراتی در زندگی شهروندان افغانستان به وجود خواهد آمد که یک حکومت "افغان شمول اسلامی" ایجاد شود.

او تاکید کرد که با ایجاد این نوع حکومت، افغان‌ها یک کشور آزاد و مستقل خواهند داشت و می‌توانند با صلح و آرامش در کشورشان زندگی کنند.

شاهین می‌افزاید که در این حکومت حقوق اساسی زنان از جمله درس و تحصیل در چارچوب اصول اسلامی حفظ خواهد شد.

این عضو هیئت مذاکره کننده طالبان در خصوص حقوق زنان افغانستان افزود که آنان حق دارند تا سطح دکترا تحصیل کنند، اما شاید به خاطر شرایط برخی مناطق افغانستان، این مناطق شاهد چنین مساله ای نباشند.

چند روز پیش، محمد نعیم وردک سخنگوی گروه طالبان در قطر در رشته توییتری اعلام کرده بود که هئیت چهار نفره وارد مسکو شده است. این هئیت در این سفر با ضمیر کابلوف، نماینده ویژه، رئیس جمهوری روسیه در امور افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: