۰

دعوت به سوزاندن تصاویر ولیعهد در روز عرفه در عربستان

طی روزهای گذشته کاربران سعودی در شبکه های اجتماعی خواستار برگزاری اعتراضاتی در روز عرفه در واکنش به ظلم و ستم مقامات سعودی و به منظور آزادی «زندانیان ابراز عقیده» در این کشور شدند.
کد خبر: ۲۵۷۹۷۴
۱۰:۰۲ - ۲۰ تير ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، طی روزهای گذشته کاربران سعودی در شبکه های اجتماعی خواستار برگزاری اعتراضاتی در روز عرفه در واکنش به ظلم و ستم مقامات سعودی و به منظور آزادی «زندانیان ابراز عقیده» در این کشور شدند.

به گفته فعالان، اعتراضات روز عرفه برای پایان دادن به اقدامات بن سلمان در تخریب دین و نیز تخریب هویت جامعه مسلمان عربستان است. فعالان شبکه های اجتماعی تاکید کردند که ترساندن و ارعاب مردمی که خواهان استفاده بهینه از منابع و ثروتهای کشور در راستای حفظ منافع ملت هستند، باید متوقف گردد.

کاربران شبکه های اجتماعی نحوه مدیریت محمد بن سلمان ولیعهد کشور را مورد انتقاد قرار دادند. یکی از کاربران با اشاره به کاهش ذخایر ارزی کشور طی دهه اخیر توییت کرد: بن سلمان اوضاع کشور را در دست گرفت و کشور را نابود ساخت؛ اینک همه چیز در حال رکود است.

کاربران از رعب و وحشت مقامات کشور و صف آرایی امنیتی گسترده در مکه از ترس وقوع انقلاب مردمی در 19 جولای به منظور تغییر واقعیت های کشور و پایان دادن به حکومت خاندان سعودی خبر دادند. یکی از کاربران نوشت: گشتی های امنیتی به صورت گسترده در مکه مستقر هستند. ترس و وحشت نظام مستبد از مردم کاملا روشن است.

کاربران عباراتی که روی دیوارها در عربستان نوشته شده است، در صفحات خود در شبکه های اجتماعی منتشر کردند. این عبارات حاکی از مخالفت مردمی با خاندان سعود است. "تخت هر ظالمی قطعا رو به زوال است" یکی از نوشته هایی است که یکی از کاربران عکس آن را درحساب خود منتشر کرده است.

کاربران خواستار مشارکت گسترده در این اعتراضات شدند. کاربری توییت کرد: هر روز خبری فاجعه بار به گوشمان می رسد . این ظلم تمام نخواهد شد مگر آنکه در "اعتراض روز عرفه" به روی ظالم و نظام فاسد بایستیم.

یکی از کاربران نیز نوشت: من شهروندی آزاده هستم با ظلم و ستم گروهی از دزدان که در کشور حکومت می کنند، مخالفم و تمام تلاش خود را برای مقابله با این نظام ظالم بکار خواهم گرفت. برخی از کاربران نیز ویدئوهایی از سوزاندن عکس پادشاه عربستان و ولیعهد منتشر کردند و با نوشتن عباراتی مخالفت خود را با ظلم و ستم و سرکوب شهروندان سعودی ابراز کردند.

ناظران و فعالان بر این اعتراضات خواهان لغو مالیات های ظالمانه و بهبود اوضاع معیشتی شهروندان و پایان دادن به مشکلات آنها شدند. تاکنون هیچ واکنش و یا اظهارنظری از سوی مقامات سعودی در خصوص این درخواست ها مطرح نشده است.

عربستان سعودی در سایه اوضاع داخلی ملتهب و شکست در اداره پرونده های خارجی شرایط تنش باری را سپری می کند. و این علاوه بر جنگ یمن که تاکنون هزینه های هنگفتی برای عربستان به دنبال داشت در حالی که هیچ پیشرفتی محقق نکرده است. طرح ولیعهد سعودی برای توسعه کشور نیز با انتقادات گسترده ای روبرو است. ناظران می گویند این طرح در پی سلب هویت اسلامی عربستان و آلوده کردن این سرزمین مبارک است. اخیرا نیز دامنه اختلافات میان عربستان و امارات شدت گرفته است که به نظر می رسد در روزهای آتی شاهد اتفاقات ناگهانی و غیرمنتظره بسیاری خواهیم بود.

انتهای پیام

انتهای پیام

منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: