۰

فعالیت بازجویان موساد در زندان‌های عربستان سعودی

نشست مجازی «زندانیان فلسطینی در عربستان سعودی» به میزبانی وبسایت «مرآة الجزیره» و با شرکت فعالان مطرح معارضان سعودی برگزار شد و حاضرین در خصوص شرایط وخیمی که زندانیان فلسطینی در عربستان به سر می‌برند، سخن گفتند.
کد خبر: ۲۵۷۹۲۶
۱۱:۱۹ - ۱۹ تير ۱۴۰۰

فعالیت بازجویان موساد در زندان‌های عربستان سعودی

به گزارش «شیعه نیوز»، نشست مجازی «زندانیان فلسطینی در عربستان سعودی» به میزبانی وبسایت «مرآة الجزیره» و با شرکت فعالان مطرح معارضان سعودی برگزار شد و حاضرین در خصوص شرایط وخیمی که زندانیان فلسطینی در عربستان به سر می‌برند، سخن گفتند.

در این نشست گفته شد که شرایط این زندانیان هیچ بهبودی نیافته و دولت سعودی با عدم آزادی آن‌ها و محرومیتشان از حقوق قانونی و اولیه به طور روشن دست به نقض حقوق بشر می‌زند.

«سعید بن ناصر الغامدی» رئیس شورای سازمان حقوق بشری «سند» که به دست تعدادی از معارضان عربستانی (مستقر در لندن) اداره می‌شود، از وجود بازجویان خارجی و غیر عربستانی برای بازجویی از فلسطینی‌ها خبر داد و گفت که به نظر می‌رسد این بازجویان از سازمان جاسوسی موساد باشند.

وی در تأکید بر این نظر خود گفت، سوالاتی که از زندانیان فلسطینی می‌شود، سؤالاتی است که اسرائیلی‌ها می‌پرسند و هیچ ارتباطی به موضوعات داخلی عربستان ندارد.

او سپس از شکنجه شدید فلسطینی‌ها گفت و افزود: «پای یکی از زندانیان بر اثر این شکنجه‌ها شکسته است. وضعیت همه زندانیان یک طرف و شرایط دکتر محمد الخضری، نماینده حماس در عربستان بدتر از باقی زندانیان است. او برای سال‌ها مورد اعتماد شاهزاده‌ها و دستگاه های حکومتی عربستان در این کشور فعالیت می‌کرد و بازداشت او تجاوز به مصونیت دیپلماتیک است؛ به ویژه اینکه الخضری و دیگر بازداشت شدگان قوانین عربستان را نقض نکرده بودند.»

«محمد العمری» مدیر نهاد رسانه‌ای «الجزیره العربیه» نیز گفت که زندانیان فلسطینی از نقض فاحش حقوقشان خبر می‌دهند و موضوع آن‌ها ابعاد فرا داخلی گرفته است.

به گفته وی، برخی زندانیان فلسطینی گفته‌اند که بازجویان آن‌ها چهره اروپایی داشتند و به نظر می‌رسد افسران موساد بوده باشند.

«عبدالقادر المرتضی» رئیس کمیته امور اسرای یمن نیز در این نشست حضور داشت و پیشنهاد «عبدالملک الحوثی» رهبر انصارالله یمن مبنی بر آزادی نظامیان سعودی در قبال زندانیان فلسطینی را یادآور شد و گفت که سعودی‌ها پیشنهاد عبدالملک الحوثی را رد کردند.

دولت سعودی در سال‌های گذشته دست به بازداشت گسترده فلسطینی‌های مقیم عربستان به خصوص افراد وابسته به جنبش حماس زده است. ماه گذشته منابع معارض عربستانی خبر دادند که ۱۶۰ فلسطینی به اتهام عضویت در حماس در زندان‌های عربستان هستند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: