۰

شکست طالبان در حمله به ناهور

نماینده غزنی در مجلس می‌گوید، حمله طالبان به ولسوالی ناهور این ولایت با شکست مواجه شده و به این گروه تلفات سنگین وارد شده است.
کد خبر: ۲۵۷۸۷۳
۰۹:۴۶ - ۱۷ تير ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، نماینده غزنی در مجلس می‌گوید، حمله طالبان به ولسوالی ناهور این ولایت با شکست مواجه شده و به این گروه تلفات سنگین وارد شده است.

 عارف رحمانی گفته است که با رسیدن نیروهای کمکی از ولسوالی‌های مالستان و جاغوری، طالبان پس از ساعت‌ها درگیری شکست خوردند.

رحمانی امروز (پنج‌شنبه، ۱۷ سرطان) در صفحه فیسبوک خود نوشته است که با حفظ ولسوالی ناهور ولسوالی های‌مالستان و جاغوری نیز امنیت بیش‌تر یافتند. اکثریت ساکنان این سه ولسوالی، هزاره‌ها هستند.

نماینده غزنی گفته است که اگر در مقابل طالبان مقاومت و جنگ صورت گیرد، بی تردید شکست خواهند خورد. او خاطرنشان کرده که با مقاومت نیروهای امنیتی، طالبان در بادغیس هم شکست خوردند.

رحمانی افزوده است که مردم و خیزش‌های مردمی تاب و توان مقاومت نیروهای امنیتی را دو چندان می سازند.

این در حالی است که بر اثر تشدید حملات طالبان در هفته‌های اخیر، ده‌ها ولسوالی به دست جنگجویان آن گروه افتاده‌است که از این میان، نیروهای دولتی توانسته‌اند چندین ولسوالی را از طالبان پس بگیرند.

روزانه چندین ولسوالی به دست طالبان می‌افتد. در شماری از موارد، نیروهای امنیتی به طور پرسش‌برانگیزی بدون هیچ‌گونه مقاومت، ولسوالی‌ها و پایگاه‌های نظامی را با تجهیزات کامل در اختیار طالبان قرار می‌دهند.

با سقوط ولسوالی‌ها ساکنان شماری از ولایات در حمایت از نیروهای امنیتی در برابر گروه طالبان بسیج شده‌اند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: