۰

ساخت نخستین موزه نگهداری از آثار منسوب به پیامبر(ص) در مصر

نخستین موزه آثار مربوط به قاریان بزرگ و ستارگان تلاوت در مصر و آثار منسوب به پیامبر اکرم(ص) احداث می شود.
کد خبر: ۲۵۷۷۸۷
۱۳:۵۳ - ۱۵ تير ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، نخستین موزه آثار مربوط به قاریان بزرگ و ستارگان تلاوت در مصر و آثار منسوب به پیامبر اکرم(ص) احداث می شود.

دکتر محمد الباز، نویسنده و فعال رسانه ای مصری در برنامه «آخر النهار» که از شبکه ماهواره النهار در مصر پخش می شد، گفت: طرح توسعه حومه مصر نشان می دهد مصر در عمل تغییر می کند نه در سخن. هیچ کس فکر نمی کرد که دولت با قدرت و کارایی در حومه مصر سرمایه گذاری کند. ساکنان این منطقه همیشه از مشکلات کمبود خدمات رنج می بردند.

الباز گفت: دولت مردم را با توسعه پایتخت قدیمی، ساخت شهرهای جدید و راه اندازی پروژه توسعه حومه مصرغافلگیر کرد و به همگان پاسخ داد که تمایل به مدرن سازی کامل مصر دارد.

این فعال رسانه ای افزود: دولت نخستین موزه مربوط به آثار قاریان بزرگ و ستارگان تلاوت قرآن را به زودی بنا خواهدکرد که نخستین موزه در نوع خود خواهد بود. همچنین آثار منسوب به پیامبر اکرم(ص) در مسجد الحسین(ع) نیز به این موزه منتقل خواهد شد.

وی ادامه داد: این آثار به زودی در موزه بزرگ در پایتخت اداری مصر به نمایش گذاشته می شود تا توجه دولت به آثار قرآنی و اسلامی را نشان دهند.

الباز گفت: برخی معتقد بودند که دولت به دلیل توجه به ساخت پایتخت اداری جدید، از سرمایه گذاری در پایتخت قدیمی غفلت کرده است. اما این پروژه توسعه و مدرن سازی نشان از توجه دولت به همه مناطق مصر دارد.

انتهای پیام

منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: