۰

حملات خرابکارانه به خطوط برق در بغداد

وزارت برق عراق روز دوشنبه اعلام کرد، خط قدس-نصر که برق پروژه آب کرخ را تامین می‌کرد، با هدف قطع آب شرب نیمی از ساکنان بغداد، هدف یک عملیات خرابکارانه جدید قرار گرفت. حشد شعبی عراق نیز امروز از آغاز عملیات امنیتی گسترده‌ای همراه با چند یگان نظامی دیگر از هشت محور با هدف تعقیب داعشی‌ها و تامین امنیت خطوط انتقال برق خبر داد.
کد خبر: ۲۵۷۷۶۵
۰۹:۰۴ - ۱۵ تير ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، وزارت برق عراق روز دوشنبه اعلام کرد، خط قدس-نصر که برق پروژه آب کرخ را تامین می‌کرد، با هدف قطع آب شرب نیمی از ساکنان بغداد، هدف یک عملیات خرابکارانه جدید قرار گرفت. حشد شعبی عراق نیز امروز از آغاز عملیات امنیتی گسترده‌ای همراه با چند یگان نظامی دیگر از هشت محور با هدف تعقیب داعشی‌ها و تامین امنیت خطوط انتقال برق خبر داد.

وزارت برق عراق امروز در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: خشونت‌های مسلحانه علیه زیرساخت‌های شهری برق ادامه داشته و با انفجار دکل‌ها و خطوط انتقال برق خسارات گسترده‌ای به این منبع اصلی وارد شده، شهروندان عراقی از برق محروم مانده و ارتباط مناطق و استان‌ها از یکدیگر قطع شده‌اند.

این وزارتخانه در ادامه تاکید کرد: خط قدس-نصر هدف یک حمله تروریستی قرار گرفت، در این حمله که با بمب‌های دست‌ساز انجام شد، دکل شماره ۲۱ ایستگاه نصر واقع در منطقه الطارمیه در نزدیکی روستای زمله حمدی منفجر شد، بلافاصله مهندسین و نیروهای متخصص ما برای تعمیر این خط و راه‌اندازی آن در اسرع وقت در محل حاضر شدند.

در ادامه این بیانیه آمده است: گروه‌های دارای ایدئولوژی‌های تخریب با حملات ناشیانه خود و در پیش گرفتن اقدامات تروریستی به دنبال محروم کردن عراقی‌ها از حقوق اصلی‌شان در برخورداری از خدمات عمومی هستند اما ما صادقانه برای عمل به تعهداتمان به مردم از جمله توسعه پایدار در حوزه انرژی تلاش می‌کنیم.

همچنین در این بیانیه تاکید شد: دولت به تدابیر خود برای جلوگیری از دست یافتن تروریست‌ها به ابزارهای برای آغاز حملاتشان در کنار تلاش برای تامین، تقویت و بهبود خدمات‌رسانی به شهروندان با وجود چالش‌های فعلی ادامه می‌دهد.

در این راستا سازمان حشد شعبی عراق امروز در بیانیه‌ای مطبوعاتی از آغاز عملیات امنیتی گسترده‌ای همراه با چند یگان نظامی دیگر از هشت محور با هدف تعقیب داعشی‌ها و تامین امنیت خطوط انتقال برق خبر داد.

در این بیانیه آمده است: عملیات امروز با حضور دو تیپ ۲۱ و ۳۳ وابسته به فرماندهی عملیات همراه با یگان‌هایی از ارتش عراق شامل تیپ‌های ۹۲ و ۷۵ و یگان‌هایی از تیپ نینوا و هنگ تاکتیکی پلیس نینوا کلید خورد.

طبق بیانیه یاد شده، این عملیات شامل جستجو، بازرسی و بررسی دقیق امنیتی در روستاهای اطراف آزادراه‌های موصل-تلعفر و موصل-محلبیه و نیز تامین امنیت خطوط انتقال برق در این منطقه در برابر اقدامات خرابکارانه گروه‌های تروریستی است.

بر اساس اعلام سازمان حشد شعبی، این نیروهای مشترک برای انجام وظیفه خود و خشکاندن منابع داعش و نیز شناسایی و بازداشت چهره‌های تحت تعقیب دستگاه قضایی، در هشت محور اصلی پراکنده شدند.

مرکز رسانه دولت عراق چندی پیش از کشته شدن هفت تن و زخمی شدن ۱۱ تن دیگر در حملات انجام شده به شبکه‌های برق و تخریب ۶۱ خط اصلی برق در این کشور خبر داده بود.

انتهای پیام

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: