۰

مسلمانان هند خواستار دسترسی به دادگاه های اسلامی هستند

نتیجه تحقیقات جدید موسسه پیو نشان می دهند که اکثریت مسلمانان در هند خواستار دسترسی به دادگاه های اسلامی به جای دادگاه های سکولار برای حل و فصل مسائل خود هستند.
کد خبر: ۲۵۷۷۴۱
۱۲:۵۷ - ۱۴ تير ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، نتیجه تحقیقات جدید موسسه پیو نشان می دهند که اکثریت مسلمانان در هند خواستار دسترسی به دادگاه های اسلامی برای حل و فصل مسائل خود هستند.

بر اساس تحقیقات انجام شده از سوی موسسه پیو،حدود 74 درصد از مسلمانان هند ترجیح می دهند برای حل مسائل خانوادگی خود به دادگاه های اسلامی دسترسی داشته باشند و مشکلات خود بر اساس اصول و قوانین اسلامی حل و فصل کنند.

در حال حاضر حدود 70 دادگاه اسلامی در هند وجود دارد که به«دارالقضا معروف» هستند و اکثر آنها در ماهاراشترا و اوتار پرادش قرار دارند،اما مسلمانان می خواهند تعداد این دادگاه ها برای دسترسی بیشتر و بهتر آنها افزایش پیدا کند.

این در حالی است که گزارش ارائه شده از سوی پیو همچنین نشان می دهد که درصد معینی از هندی ها نیز نگرانی وجود دادگاه های اسلامی در این کشور هستند و می گویند که این دادگاه ها ممکن است سیستم قضایی هند را تحت الشعاع قرار دهد.

اما سه چهارم از مسلمانان هند می گویند که سیستم دادگاه های سکولار را قبول ندارند و مایل هستند برای حل اختلافات خانوادگی خود به دادگاه های اسلامی مراجعه کنند.

مسلمانان هند که حدود 14 درصد از جمعیت یک میلیارد و 250 میلیون نفری هند را تشکیل می دهند ، بزرگترین اقلیت هند به شمار می روند.

مسلمانان هند در سال های گذشته به ویژه از زمان به قدرت رسیدن «نارندرا مودی»،نخست وزیر این کشور مورد آزار و اذیت فراوان قرار گرفته اند.

چندی پیش یک سازمان برجسته مدافع مسلمانان هند در آمریکا با ادعای اینکه آزار و اذیت مسلمانان در هند بیش از حد تصور فرد افزایش یافته است از «نارندرا مودی» خواست تا جلوی این خشونت ها را بگیرد و قانون اساسی هند را نجات دهد.

«احسن خان» ، رئیس شورای مسلمانان آمریکایی -هندی با تاکید بر اینکه دولت نارندرا مودی باید به جامعه بین المللی نشان دهد که قانون اساسی هند هنوز در جریان است،گفت که این مستلزم توقف خشونت علیه مسلمانان توسط گروه های وابسته به هندوهای افراطی و حزب حاکم «بهاراتیا جاناتا» است.

انتهای پیام

منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: