۰

استقرار گروهانی زنانه در مرز اسرائیل و مصر

برای اولین بار در تاریخ ارتش اسرائیل گروهانی کاملا زنانه در مرزهای جنوبی با مصر به عنوان بخشی از برنامه آزمایشی مستمر با هدف ارزیابی فایده حضور کادر زرهی زنان مستقر خواهند شد.
کد خبر: ۲۵۷۷۰۰
۱۶:۰۰ - ۱۳ تير ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، برای اولین بار در تاریخ ارتش اسرائیل گروهانی کاملا زنانه در مرزهای جنوبی با مصر به عنوان بخشی از برنامه آزمایشی مستمر با هدف ارزیابی فایده حضور کادر زرهی زنان مستقر خواهند شد.
طبق گفته یکی از افسران اسرائیل از ماه آینده میلادی گروهان تانک زرهی مرکاوای ۴ که اپراتورهای آن همه زن هستند دفاع از جبهه را به عهده خواهد داشت.

طبق اظهار یکی از افسران نیروهای نظامی اسرائیل ، از ماه آینده میلادی برای اولین بار در تاریخ ارتش این كشور گروهانی از اپراتورهای زن در راستای طرح مقدماتی جاری برای ارزیابی امکان تشکیل واحدهای زرهی تماماً زنانه، در امتداد مرز مصر مستقر خواهد شد.

سربازان زن خدمه تانک در حال حاضر در «پایگاه شیزافون» در صحرای نقب (نگیف)، در حال اتمام دوره آموزشی‌اند. سپس، در پایان یک دورهٔ استراحت کوتاه، برای خدمت به گردان مختلط به لحاظ جنسیتی "کاراکال" اعزام خواهند شد که محافظت بخش شمالی مرز اراضی اشغالی با مصر را به عهده دارد.

بنا به اظهار «سرهنگ دوم اریز شبتای» از گردان کاراکال، این طرح علاوه بر اینکه اولین مأموریت فعال زنان اپراتور تانک است، اولین باری نیز هست که یک واحد پیاده نظام دارای تانک مستقیماً تحت فرماندهی او عمل خواهد کرد.شبتای، حین رانندگی در مرز مصر، گفت: «این اهمیتی بسیار چشمگیر دارد. همهٔ نگاه‌ها به ما خواهد بود،».

سال گذشته، ارتش برنامه مقدماتی تازه‌ای را آغاز کرد که طبق آن، در پی دوره آزمایشی نافرجام در فاصلهٔ ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸، به زنان اجازه داده می‌شد در یگان‌های تانک به خدمت مشغول شوند.

سربازانی که در این دوره آزمایشی شرکت داشتند، پس از پایان آموزش اولیه با دیگر سربازان یگان‌های مختلط دفاع مرزی به پایگاه شیزافون که در دل صحرا واقع شده اعزام می‌شوند تا شیوه کار با تانک را بیاموزند.
یک مقام ارتش اسرائیل گفت قرار بوده آنها آموزش خود را در مدتی کوتاه به اتمام رسانده و پس از چند روز مرخصی، به پایگاه کاراکال اعزام و در امتداد مرز به خدمت مشغول شوند.

انتهای پیام

منبع: بهارنیوز

 

 

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: