۰

افزایش مهاجرت از شهرها به روستاها

رییس مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه مهاجرت شهر به روستا بیش از مهاجرت روستا به شهر بوده است، گفت: در سال ۱۳۹۸ سهم برآورد شده برای مهاجرت از شهر به روستا ۶۵.۴ درصد بوده است.
کد خبر: ۲۵۷۶۸۰
۱۳:۲۱ - ۱۳ تير ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، رییس مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه مهاجرت شهر به روستا بیش از مهاجرت روستا به شهر بوده است، گفت: در سال ۱۳۹۸ سهم برآورد شده برای مهاجرت از شهر به روستا ۶۵.۴ درصد بوده است.

 «علیرضا زاهدیان» با اشاره به گزارش «بررسی سهم نیروی کار مهاجر غیر بومی در بازار کار کشور (بر اساس داده‌های طرح آمارگیری از نیروی کار مرکز آمار ایران)» اظهار داشت: این برآورد نشان می‌دهد در سال‌های ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۸، مهاجرت شهر به روستا بیش از مهاجرت روستا به شهر بوده است.

وی تصریح کرد: تعداد مهاجران شهر به روستا در سال ۱۳۹۶ برابر ۴۹ هزار و ۸۵۳ نفر، در سال بعد از آن برابر با ۴۶ هزار و ۷۸۸ نفر و در سال ۱۳۹۸ برابر با ۵۰ هزار و ۲۱۶ نفر بوده است.

رییس مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: به عبارت دیگر، در سال ۱۳۹۶، ۲۶ هزار و ۷۴۴ نفر، در سال ۱۳۹۷، ۱۲ هزار و ۹۲۴ نفر و در سال ۱۳۹۸، ۵۰ هزار و ۲۱۶ نفر بیشتر از روستا به شهر مهاجرت کرده‌اند.

زاهدیان تاکید کرد: این پدیده را باید حاصل عوامل مختلف از جمله اثرات طرح حمایــت از توســعه و ایجــاد اشــتغال پایــدار در مناطــق روســتایی و عشــایری دانست که امید است با توجه ویژه محققین، عوامل مختلف و سهم هریک از آنها با روش‌های علمی تشریح و تبیین شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: مهاجرت داخلی و بین المللی یکی از موضوعاتی است که باید از دیدگاه رفاه و تامین اجتماعی نیز مورد توجه ویژه قرار گیرد.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: