۱

مرکز اسلامی امام علی(ع) در تگزاس مکانی برای شیعیان آمریکا

مرکز اسلامی«امام علی(ع)» در جنوبی ترین ایالت آمریکا در تگزاس مکانی برای گسترش آموزه های اهل بیت(ع) و آشنا کردن غیرمسلمانان با دین مبین اسلام است.
کد خبر: ۲۵۷۶۱۳
۰۸:۴۶ - ۱۲ تير ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، گسترش آموزه های اهل بیت(ع) مسئله ای اجتناب ناپذیراست و تحقق آن قریب الوقوع است. به همین دلیل مذهب تشیع توسط شیعیان در بیشتر کشورهای جهان گسترش یافته است. آمریکا یکی از کشورهایی است که شیعیان بسیاری را در خود جای داده است.

ایالات متحده آمریکا با 50 ایالت بین اقیانوس آرام و اقیانوس اطلس قرار دارد و از طرف شمال با کانادا و از طرف جنوب با مکزیک هم مرز است. آمریکا از نظر مساحت در رتبه سوم یا چهارم و از نظر جمعیت با 307 میلیون نفر در رتبه سوم جهان قرار دارد. آمریکا یکی از کشورهای جهان است که از تنوع نژادی و فرهنگی برخوردار است و این مسئله به مهاجرت گسترده اتباع کشورهای مختلف جهان به این کشور برمی گردد.

جامعه شیعه آمریکا دو گروه هستند که شماری از آنها از 180 سال پیش به آمریکا مهاجرت کردند و گروه دیگر با آشنایی با دین اسلام به مذهب تشیع گرویدند و شیعه شدند. شیعیان آمریکا بیشتر در شهرهای دیترویت، مشیگان، داکوتای شمالی، نیویورک، شیکاگو، میامی، آتلانتا، سیاتل، اورلاند، فیلادلقیا، واشنگتن و نشویل زندگی می کنند.

مرکز اسلامی امام علی (ع) در شهر دالاس در ایالت تگزاس آمریکا یکی از مراکز مهم مسلمانان به ویژه شیعیان است. غیر مسلمانان نیز برای آشنایی بیشتر با اسلام و تشیع به این مرکز مراجعه می کنند.

این مرکز در تابستان سال 1999 میلادی مطابق با سال 1420 هجری قمری تاسیس شد. ساختمان این مرکز قدیمی ساختمان برای مسلمانان شیعه در این ایالت است.

برپایی نماز جماعت روزانه، نماز جمعه، خواندن ادعیه و زیارت های منتسب به ائمه معصومین(ع)، برپایی مناسبت های میلاد و شهادت ائمه(ع)، برگزاری ایام فاطمیه به مناسبت سالروز شهادت حضرت زهرا(ع)، مراسم ایام محرم و صفر به ویژه اربعین حسینی و برنامه های دینی، عبادی و فرهنگی هفتگی از جمله فعالیت های این مرکز است.

مرکز اسلامی امام علی(ع) در پاییز سال 2000 میلادی مطابق با 1421 هجری قمری پس از تلاش های مستمر مسلمانان افتتاح شد. این مرکز مناسبت های دینی ویژه میلاد و شهادت اهل بیت(ع) را برگزار می کند و خدمات بسیاری را به مسلمانان ساکن شمال تگزاس ارایه می دهد.

همه برنامه ها و فعالیت های این مرکز به زبان عربی است. این مرکز تنها مرکز عرب زبان در شهر دالاس – فورت ورث است.

این مرکز به عنوان مکان برای مدرسه هفتگی شنبه مورد استفاده قرار می گیرد .آموزش دین اسلام راه و منش اهل بیت(ع) به عنوان هسته اصلی آموزش و پرورش آن به شمار می آید. این مدرسه به سه اصل آموزش زبان عربی، قرآن کریم و تربیت اسلامی تکیه دارد. همه مواد درسی این مدرسه به زبان عربی با توجه به برقراری ارتباط زبانی با دانش آموزان می شود و اگر گاهی برای یادگیری این مواد درسی نیاز بود تا از زبان انگلیسی استفاده شود، این کار انجام می گیرد.

این مرکز همچنین فعالیت های خیرخواهانه مانند جمع آوری صدقه و پول توسط مومنان و توزیع آن بین فقیران و مستمندان انجام می دهد، علاوه برآن، در طول یکسال فعالیت های فرهنگی مانند نمایشگاه های هنری، مسابقات، جشنواره برای معرفی تفکرو فرهنگ اهل بیت(ع) برگزار می کند.

انتهای پیام

منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
Mohammad Alem Ebrahimi
United States of America
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
سلام یک آدرس دقیق وشماره تماس شما ضرورت دارم