۰

انتقال نیرو‌های داعش به افغانستان

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با بیان این‌که تهدید داعش در سوریه و عراق بطور جدی افزایش نیافته است، گفت که روسیه از این دو کشور در سرکوبی تروریست‌ها حمایت می‌کند و آمریکا باید به تاراج ثروت‌های طبیعی سوریه پایان دهد و بجای آن به مبارزه با تروریست‌ها بپردازد.
کد خبر: ۲۵۷۶۱۱
۰۸:۳۹ - ۱۲ تير ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با بیان این‌که تهدید داعش در سوریه و عراق بطور جدی افزایش نیافته است، گفت که روسیه از این دو کشور در سرکوبی تروریست‌ها حمایت می‌کند و آمریکا باید به تاراج ثروت‌های طبیعی سوریه پایان دهد و بجای آن به مبارزه با تروریست‌ها بپردازد.

لاوروف روز جمعه در گفتگو با خبرنگاران در پاسخ به این سوال که تحرکات داعش و نفوذ ان در عراق و سوریه افزایش یافته آیا از نظر روسیه این مساله برای منطقه خطر جدی محسوب می‌شود؟ گفت: فکر نمی‌کنم که تهدید داعش در عراق و سوریه بطور جدی افزایش یافته باشد.

وزیر خارجه روسیه تصریح کرد: در این دو کشور از تحقق و اجرای طرح‌های خلافت که از سوی گروه تروریستی داعش طراحی شده بود، جلوگیری شده است.

وی افزود: از تلاش‌های دولت عراق برای نابودی باقی مانده گروه‌های تروریست‌ها حمایت می‌کنیم. همین رویکرد را در مورد سوریه داریم.

لاوروف گفت: روسیه که بطور قانونی و به دعوت دولت سوریه در این کشور حضور دارد به نیرو‌های امنیتی و ارتش این کشور برای قلع و قمع تروریسم در سراسر قلمرو آن کمک می‌کند.

وی ادامه داد: در سوریه نه فقط داعش بلکه گروه‌های تروریستی دیگر در وهله اول جبهه النصره و سایر گروه‌های تروریستی همدست آن فعالیت می‌کنند.

آمریکا و متحدانش در سوریه به مبارزه با تروریست‌ها بپردازند

لاوروف در ادامه سخنان خود گفت که آمریکا و متحدان این کشور در ائتلاف به اصطلاح ضدتروریستی در سوریه که بهانه‌ای برای حضور غیرقانونی در خاک سوریه است، باید در وهله اول به نابودی این تهدید و نه اشغال بخش قابل توجهی از خاک سوریه و تاراج ثروت‌های طبیعی این کشور بپردازند.

انتقال نیرو‌های داعش به افغانستان

لاوروف در بخش دیگری از کنفرانس مطبوعاتی گفت: در مورد تهدید داعش در منطقه باید به این تهدیدی که متوجه افغانستان است اشاره کنم که تروریست‌های داعشی به این کشور گسیل می‌شوند.

وی افزود: آن‌ها با استفاده از فرصت پیش آمده بر اثر طولانی شدن روند تامین مقدمات گفتگو‌های صلح به نفوذ به افغانستان می‌پردازند. افراد در بین هیات حاکمه افغانستان که سعی دارند این روند را به طول بیانجامد باید در مورد پیامد‌های اقداماتشان در مورد میهن خود خوب فکر کنند.

وزیر خارجه روسیه گفت: تروریست‌های داعشی به دلیل رفتار غیرمسوولانه برخی از مقام‌های دولت افغانستان، خروج شتاب زده نیرو‌های ناتو از این کشور بدون این‌که در مورد اجرای اهداف خود در این کشور گزارش دهند، مناطق افغانستان در وهله اول مناطق شرق این کشور و در مرز کشور‌های متحد ما (در آسیای مرکزی) را تحت کنترل خود در می‌آورند.

وی ادامه داد: ما در کانال‌های دوجانبه و چارچوب سازمان امنیت جمعی رایزنی‌هایی را داریم تا کشور‌های همسایه در آسیای مرکزی را از این تهدید بسیار جدی دور و در برابر آن دفاع کنیم.

لاوروف همچنین به ضرورت خودداری از طولانی کردن روند مذاکرات صلح در افغانستان و کسب توافق در مورد دولت انتقالی در این کشور اشاره و خاطرنشان کرد که روسیه تلاش می‌کند این پیام را به شرکای خود از جمله در چارچوب گروه آمریکا، چین و پاکستان برساند.

انتهای پیام

منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: