۰

دستگیری اعضای باند شاهدان دروغین در گلستان

رئیس کل دادگستری گلستان از دستگیری اعضای باند شاهدان دروغین خبرداد و گفت: اعضای این باند پیرامون دادگاه ها و دادسراها پرسه می زدند و در ازای دریافت پول، شهادت دروغ می دادند.
کد خبر: ۲۵۷۵۹۷
۱۲:۰۴ - ۱۰ تير ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، رئیس کل دادگستری گلستان از دستگیری اعضای باند شاهدان دروغین خبرداد و گفت: اعضای این باند پیرامون دادگاه ها و دادسراها پرسه می زدند و در ازای دریافت پول، شهادت دروغ می دادند.

هادی هاشمیان با بیان این که مدت هاست طرح پاکسازی و رصد فضای پیرامونی دادگستری ها و دادسراهای استان آغاز شده است، گفت: با تلاش شبانه روزی کارکنان حفاظت و اطلاعات دادگستری استان سردسته و اعضای یک باند شاهدان دروغین در استان شناسایی شدند.

وی افزود: سر دسته این گروه، مرد ۷۴ است که بسته به نوع پرونده برای هر شاهد از ۴۰۰ هزار تا یک میلیون تومان از افراد در ازای شهادت دروغ، پول می گرفت.

رییس کل دادگستری گلستان بیان کرد: تاکنون ۷ عضو این باند شناسایی شده اند و تحقیقات برای شناسایی بقیه آنان هم ادامه دارد.

هاشمیان گفت: مشخصات اعضای این باند به دادگاه های استان اعلام شده است تا شهادت آنان در پرونده ها پذیرفته نشود.

به گزارش ایسنا به نقل از دادگستری‌ گلستان، هاشمیان از راه اندازی سامانه ساما برای جلوگیری از شهادت شاهدان دروغین در دادگاه ها خبر داد و گفت: در این سامانه مشخصات شاهدان و کسانی که در پرونده ها وثیقه و فیش حقوقی می گذارند ثبت می شود تا دادگاه از سابقه دار بودن فرد مطلع و دست شاهدان دروغین در پرونده ها کوتاه شود.

انتهای پیام

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: