۰

تمهیدات جدید در مسجدالحرام برای موسم حج امسال

رئیس امور مسجدالحرام و مسجدالنبی اعلام کرد که در راستای عمل به دستورالعمل‌های پیشگیری از کرونا برای حج امسال، ۱۵ هزار کارگر به منظور خدمات رسانی در زمینه های مختلف به زائران و ۲۵ مسیر برای طواف حجاج در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۲۵۷۵۹۱
۱۱:۰۰ - ۱۰ تير ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، مقامات عربستان سعودی روز چهارشنبه از تمهیدات جدیدی خبر دادند که برای موسم حج امسال تدارک دیده‌اند.

عبدالرحمن السدیس، رئیس کل امور مسجد الحرام و مسجد النبی در نشستی خبری با حضور ماجد بن عبدالله القصبی، وزیر اطلاع رسانی عربستان از برنامه‌های جدید این کشور برای امور مسجد الحرام و مسجدالنبی در موسم حج امسال (۱۴۴۲ قمری) خبر داد.

السدیس گفت: با توجه به اقدامات پیشگیرانه (برای جلوگیری از شیوع کرونا)، تقریباً ۱۰ هزار کارگر واجد شرایط و آموزش دیده برای خدمت به زائران در موسم حج امسال آماده شده‌اند.

وی افزود: همچنین با هدف اطمینان از مناسب بودن محیط مسجد الحرام و عاری بودن آن از هر گونه ویروس، حدود پنج هزار کارگر زن و مرد برای ضدعفونی کردن اماکن متبرکه با استفاده از جدیدترین فن‌آوری‌ها در این زمینه آموزش داده شده‌اند، و نیز ربات‌های هوشمند و دیگر تجهیزات مکانیزه مدرن برای این منظور تدارک دیده شده است.

رئیس کل مسجد الحرام همچنین گفت در راستای عمل به دستور العمل‌های بهداشتی پیشگیری از کرونا، ۲۵ مسیر برای طواف اطراف خانه خدا اختصاص داده شده است.

عربستان اعلام کرده که به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، تنها ۶۰هزار نفر اتباع داخلی و خارجی مقیم این کشور در مراسم حج امسال شرکت خواهد کرد.
انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: