۰

اعطای پناهندگی به افغان‌هایی که برای فرانسه کار کرده‌اند

فرانسه اعلام کرده به افغان‌هایی که برای نیروهای این کشور کار کرده‌اند، پناهندگی می‌دهد. البته این تصمیم پیامدهایی هم داشته است.
کد خبر: ۲۵۷۵۸۷
۱۰:۲۵ - ۱۰ تير ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، فرانسه اعلام کرده به افغان‌هایی که برای نیروهای این کشور کار کرده‌اند، پناهندگی می‌دهد. البته این تصمیم پیامدهایی هم داشته است.

درحالیکه مردم افغانستان با هجوم بی‌امان نیروهای طالبان به شهرها و شهرستان‌ها روبرو هستند و نوعی هرج و مرج این کشور را فرا گرفته، هرکس به دنبال راهی برای فرار از این مخمصه است. وزارت خارجه فرانسه هفته پیش اعلام کرده بود که به افغان‌هایی که برای نیروهای این کشور کار کرده‌اند، پناهندگی می‌دهد؛ همین موضوع باعث ایجاد شلوغی بسیار در نزدیکی سفارت فرانسه در کابل شده است.

انتقادها از این تصمیم بدموقع و دیر فرانسه درحالی افزایش یافته که صدها نفر افغان که به عنوان مترجم یا نیروی کار برای نهادهای رسمی و غیررسمی فرانسوی کار کرده‌اند، برای گرفتن پناهندگی اقدام کرده‌اند. این موضوع باعث ایجاد هرج و مرج شده و انتقادات زیادی را سبب شده است.

به نظر می‌رسد این برنامه فرانسه شامل ۸۰۰ افغان و خانواده‌های آنان می‌شود. معلوم نیست عملیات اعطای پناهندگی و خروج این افراد به مقصد فرانسه اصولاً چگونه صورت گیرد و چه زمانی به سرانجام برسد؛ چه اینکه اوضاع امنیتی در افغانستان روز به روز درحال بدتر شدن است و طالبان نیز درحال تصرف پی در پی مناطق در این کشور است.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: