۰

بودجه سیصد هزار دلاری برای آموزش مقابله با اسلام‌هراسی

مقامات ایالت اونتاریو برای آموزش مقابله با اسلام‌هراسی، بودجه سیصد هزار دلاری اختصاص دادند.
کد خبر: ۲۵۷۵۵۸
۱۳:۲۸ - ۰۹ تير ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، استان اونتاریوی کانادا بودجه‌ای را برای اجرای برنامه‌های آموزشی برای کمک به مبارزه با اسلام‌هراسی تصویب کرد.

استفان لچه وزیر آموزش و پرورش اونتاریو گفت ۲۲۵ هزار دلار از این مبلغ، به انجمن مسلمانان كانادا داده می‌شود تا منابع دیجیتالی برای مربیان، دانش آموزان و والدین تولید كند و آگاهی در مورد اسلام‌هراسی افزایش یابد.

وی گفت ۷۵ هزار دلار نیز به شورای ملی مسلمانان کانادا داده می‌شود تا به تازه‌واردان مسلمان در شناخت کشور جدید خود کمک و دانش‌آموزان تازه وارد به کانادا را برای حضور در مدرسه در پاییز آماده کند.

آسیه خان، مدیر برنامه‌های آموزشی در شورای ملی مسلمانان کانادا گفت: برای تأمین آینده در این استان، كارهای زیادی باید انجام شود كه در آن جوانان مسلمان احساس نكنند كه مجبورند بخش‌هایی از هویت خود را پنهان كنند و احساس پذیرش و امنیت داشته باشند.

تصویب این بودجه پس از آن رخ داد كه ماه گذشته چهار نفر از یک خانواده مسلمان در حمله یک فرد اسلام‌هراس در این کشور کشته شدند. سلمان افضل ۴۶ ساله، همسرش مدیحه سلمان ۴۴ ساله، یمنا دختر ۱۵ ساله آنها و طلعت افضل مادربزرگ ۷۴ ساله‌اش، هنگام بیرون رفتن برای پیاده‌روی عصرگاهی در شهر لندن کانادا کشته شدند. فایز پسر ۹ ساله این زوج نیز به شدت آسیب دید.

حمله لندن بحث در مورد نژادپرستی علیه مسلمانان در کانادا را در پی داشت و درخواست اقدام برای مبارزه با اسلام‌هراسی را افزایش داد. پس از این حادثه مسلمانان از پیر و جوان درباره ترس خود از بیرون‌نرفتن از خانه یا پوشیدن لباس سنتی صحبت کردند.

به گفته دادستان‌ها، در این رابطه یک جوان ۲۰ ساله با چهار اتهام قتل درجه یک در یک اقدام تروریستی روبروست. به عقیده پلیس انگیزه این حمله که منجر به کشته شدن چهار نفر از اعضای یک خانواده مسلمان شد، اسلام‌هراسی و نفرت از مسلمانان بوده است.

آقای لچه گفت: این حمله به ما یادآوری می‌کند كه اونتاریو در مبارزه با انواع نژادپرستی راهی طولانی در پیش دارد. هدف دولت این است که مدارس را ایمن‌تر کند.

لچه افزود: در کانادا جرایم ناشی از نفرت در حال افزایش است و در سال ۲۰۱۹، ما شاهد ۹ درصد افزایش نفرت ضد مسلمان نسبت به سال قبل هستیم. این روند قابل قبول نیست و باید متوقف شود. داستان‌های زیادی از دانش آموزان در مدارس ما وجود دارد که به دلیل دین خود هدف آزار قرار گرفته‌اند.

آسیه خان گفت که این بودجه در تابستان امسال به پروژه‌ای اختصاص می‌یابد كه در آن شورای ملی مسلمانان كانادا با تازه‌واردان درباره نحوه برخورد آنها با بیماری کرونا صحبت می‌کند و همچنین به خانواده‌ها هنگام بازگشت فرزندانشان به مدرسه در ماه سپتامبر کمک می‌کند. وی گفت که این شورا همچنین در پاییز به مربیان مدارس آموزش می‌دهد.

وی تصریح کرد: این اولین قدم مهم است و ما تشخیص دادیم كه اقدامات و تعهد هدفمند برای حمایت از امنیت و رفاه كارمندان، دانش‌آموزان و خانواده‌های مسلمان ضروری است.

شرف شرف الدین، ​​مدیر اجرایی انجمن مسلمانان کانادا نیز تأکید کرد: حمله وحشتناک تروریستی در لندن که دانشجویان مسلمان در سراسر استان را آسیب پذیر کرده است، این اقدام مهم را بیش از پیش ضروری کرده است.

وی گفت: معلمان، در مورد اسلام و مسلمانان اطلاعات کمی دارند و عدم حضور کافی مسلمانان در آموزش و برنامه‌های درسی محسوس است.
انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: