۰

انفجار عامل انتحاری در جنوب سامراء

حشد شعبی عراقی طی ساعات گذشته علاوه بر اینکه مانع از رقم خوردن یک کشتار هولناک به دست داعش در بازاری در دیالی در شرق این کشور شد، با یک داعشی که کمربند انتحاری داشت هم وارد درگیری شد که این تکفیری خودش را در جنوب سامراء منفجر کرد.
کد خبر: ۲۵۷۵۴۴
۱۰:۴۴ - ۰۹ تير ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»،حشد شعبی عراق از عملیات علیه مخفیگاه داعشی در استان صلاح الدین خبر داد.

حشد شعبی عراق در یک بیانیه اعلام کرد: پس از اطلاعاتی که به تیپ 41 حشد شعبی رسید، نیروهای این تیپ یک مخفیگاه داعشی را به محاصره خود در آوردند.

این مخفیگاه در منطقه‌ای میان «تل بتار» و «العجیله» در جنوب شهر سامراء در استان صلاح الدین قرار داشت.

در بیانیه حشد شعبی آمده است: نیروهای حشد شعبی اقدام به محاصره این مخفیگاه کردند و با عامل انتحاری که در داخل آن قرار داشت، درگیر شدند.

حشد شعبی اعلام کرد: این عامل انتحاری که کمربند انفجاری برتن داشت، خودش را به دنبال درگیری منفجر کرد.

حشد شعبی مانع از کشتار هولناک در دیالی شد

حشد شعبی عراق مانع از کشتار هولناک در بازار «المقدادیه» در 40 کیلومتری شمال شرق بعقوبه مرکز استان دیالی شد.

«صباح زینی التمیمی» مسئول اطلاعات تیپ 24 حشد شعبی اعلام کرد: نیروهای اطلاعات تیپ 24 با پیگیری اطلاعاتی دقیق موفق به دستگیری «عبدالجبار تموز جوامیر» ملقب به «ابوهاجر» در حال بمبگذاری در بازاری در المقدادیه شدند.

وی افزود: این بمب گذار به دنبال کارگذاشتن بمب در بازار «کوی المعلمین» در مقدادیه بود. وی معاون سرکرده داعش یعنی «اسامه علی ناحر المهداوی» بود که قبلا به دست نیروهای اطلاعات تیپ 24 کشته شده بود.

التمیمی تاکید کرد: «جوامیر» به دنبال این بود که انتقام «الناحر» را بگیرد. با دستگیری این تروریست داعشی، از کشتار هولناک در مقدادیه جلوگیری به عمل آمد و این تروریست به یکی از مراکز بازجویی امنیتی منتقل شد.

یادآور می‌شود که نیروهای تیپ 24 حشد شعبی طی روزهای گذشته موفق به هلاکت «اسامه علی ناحر» در عملیاتی ویژه در روستای «بابلان» در شمال مقدادیه در استان دیالی شده بودند.

هلاکت عامل داعشی که به دنبال منفجر کردن دکل برق در دیالی بود

یک منبع امنیتی عراقی به هلاکت یک داعشی اشاره کرد که به دنبال منفجر کردن یکی از دکل‌های انتقال برق میان ناحیه «العباره» و« المقدادیه» در استان دیالی بود.

این منبع امنیتی تاکید کرد: نیروهای امنیتی موفق به هلاکت این داعشی در حال کارگذاشتن دو بمب زیر یکی از دکل‌های انتقال برق در منطقه زراعی میان مقدادیه و العباره در شمال شرق بعقوبه، شدند.

منبع عراقی افزود: نیروهای پلیس تحرک این داعشی را رصد کردند و موفق به هلاکت او و خنثی سازی انفجار دکل برق شدند.

این منبع امنیتی عراقی به عملیات جستجو در منطقه مذکور به منظور یافتن دیگر تروریستها اشاره کرد.

دستگیری عامل داعشی در کرکوک

واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق از دستگیری مخبر داعش که از نیروهای امنیتی عراق برای داعش جاسوسی می‌کرد، خبر داد.

اداره اطلاع رسان امنیتی عراق در یک بیانیه اعلام کرد: نیروهای اطلاعات و تحقیقات وزارت کشور عراق این تروریست داعشی را در کرکوک دستگیر کردند.

در ادامه بیانیه اشاره شده که این تروریست از دستگاه‌های امنیتی عراق اطلاعات جمع آوری می‌کرده و در اختیار داعش برای انجام عملیات تروریستی قرار می‌داده است.

در این بیانیه آمده است: این عملیات در پی زیر نظر گرفتن مستمر و مستقر کردن افراد اطلاعاتی برای تعیین اماکن حضور این فرد انجام گرفت.

نیروهای امنیتی عراق برای اطمینان از عدم ظهور مجدد داعش و عناصر فراری آن، به جستجو، پاکسازی و تعقیب بقایای داعش در سراسر این کشور ادامه می‌دهند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: