۰

۸۰ درصد مسلمانان در اسکاتلند اسلام هراسی را تجربه کرده اند

بر اساس گزارشی که اخیرا منتشر شده است ۸۰ درصد مسلمانان در اسکاتلند مستقیماً اسلام هراسی را تجربه کرده اند.
کد خبر: ۲۵۷۵۳۷
۰۹:۰۰ - ۰۹ تير ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، بر اساس گزارشی که اخیرا منتشر شده است چهار پنجم یا ۸۰ درصد مسلمانان در اسکاتلند مستقیماً اسلام هراسی را تجربه کرده اند.

گروه متقابل پارلمان اسکاتلند (CPG) اولین تحقیق عمومی در مورد اسلام هراسی در اسکاتلند را ترتیب داد و 447 پاسخ جمع آوری کرد.

بر اساس این گزارش 75 درصد از مسلمانان در این نظرسنجی اظهار داشتند که اسلام هراسی موضوعی عادی یا روزمره در جامعه اسکاتلند است و 78٪ معتقدند که این وضعیت هر روز بدتر می شود.

افرادی که در این نظرسنجی شرکت کرده اند هشدار دادند كه حملات كلامی و فیزیکی علیه مسلمانان به ویژه در حمل و نقل عمومي در حال شدت گرفتن است.

در پاسخ به سوالی درباره اینکه اقدامات اسلام هراسانه بیشتر در چه مکان هایی اتفاق می افتد ،بیشتر شرکت کنندگان گفتند که این اقدامات بیشتر در خیابان ها ،مغازه ها یا رستوران ها ، وسایل حمل و نقل عمومی و سپس محل کار و محل تحصیل رخ می دهد.

کمتر از یک سوم (31٪) گفتند که اسلام هراسی را در محل کار تجربه می کنند و همچنین بر اساس این نظرسنجی 18٪ در مدرسه و 13٪ در کالج یا دانشگاه اسلام هراسی را تجربه کرده اند.

این گزارش یک سری توصیه ها را ارائه داده است از جمله اینکه دولت اسکاتلند باید در جهت تصویب یک تعریف رسمی از اسلام هراسی برای ارتقا درک، تشویق گزارش دهی و نشان دادن تعهد خود برای پرداختن به مسئله اسلام هراسی ارائه کند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: