۰

سهم ۲۸ درصدی عابران پیاده از تصادفات فوتی تهران

کارشناس تصادفات پلیس راهور پایتخت گفت: طبق آمارها ۲۸ درصد از تصادفات فوتی شهر تهران به عابران پیاده اختصاص دارد.
کد خبر: ۲۵۷۵۱۷
۱۴:۵۶ - ۰۸ تير ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، سرهنگ رابعه جوانبخت کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه تلویزیونی « شعر امن» ضمن تشریح نقش عابران پیاده در تصادفات رانندگی اظهارداشت: بررسی آمارها حاکی از آن است که 28 درصد از تصادفات فوتی شهر تهران در حال حاضر به عابران پیاده اختصاص دارد.

جوانبخت گفت: متاسفانه 58 درصد تصادفات در شهر تهران در بزرگراها اتفاق می‌افتد؛ جایی که عابر اصلا نباید تردد داشته باشد تا تصادف روی دهد؛ این آمار نشان دهنده این است که عابران پیاده بی دقت بوده و از محل های امن برای عبور خود استفاده نمی‌کنند.

کارشناس تصادفات پلیس راهور تصریح کرد: رانندگان در بزرگراه انتظار حضور عابرین پیاده را ندارند و وقتی با یک عابر پیاده مواجه می شود دیگر فرصتی برای واکنش مناسب نداشته و به همین دلیل احتمال وقوع تصادف بالا می رود.

وی گفت : بررسی ساعات وقوع تصادف نشان می دهد که اولویت اول تصادفات با عابرین بین ساعات 16 تا 20 است، چون تردد زیاد عابرین را در این ساعت از روز داریم و با این تصادفات بیشتر در این ساعات مواجه هستیم.

جوانبخت افزود: این درست است که ساعات 20 تا 24 در جایگاه سوم تصادفات قرار دارد اما واقعیت این است که تصادفاتی که در این بازه زمانی روی می دهد بخاطر اینکه روشنایی معابر را نداریم جرحی بسیار شدید بوده یا به فوت منجر می‌شود.

وی به تشریح آمار تصادفات با عابران پیاده در مناطق تهران اشاره و بیان کرد: در بحث تصادفات عابر پیاده مناطق 5 تهران با 17 درصد، منطقه 15 با 13 درصد و مناطق 18 و 26 و 23 با 8 درصد در جایگاه سوم قرار دارند که بیشترین درصد فوتی عابرین پیاده را شامل می شوند.

وی با اشاره به مناطقی که کمترین وقوع تصادف عابر پیاده را دارند گفت: عابرین پیاده در همه جای شهر تهران تردد می کنند ولی عابرین باهوش تری هم هستند که از محل و مسیرهای امن و از پل های عابر پیاده تردد می‌کنند.

وی افزود: وقتی شما عابر هستید فکر می کنید که راننده شمارا می بینند ولی وقتی خود را جای راننده می گذارید و در جایگاه وی قرار گرفته و با سرعت مشخصی در حال تردد هستید متوجه می‌شوید که برخی مواقع رانندگان اصلا شما را نمی بینند و برخی از رانندگان بعد از تصادف می گویند که من اصلا عابر را به علت تیرگی لباس ندیده ام و یا عابر از میان بوته ها ناگاه بیرون آمده و به معبر وارد شده و این زمان طلایی را برای راننده از میان می برد.

کارشناس اداره تصادفات پلیس راهور تصریح کرد: بحث خوب دیده و دیده شدن یک اصل در رانندگی است که هم شما باید طوری تردد کنید که توسط راننده دیده شوید و تخمین بزنید که چه زمانی خودرو به شما نزدیک می شود و هم راننده باید طوری حرکت کند که توسط عابر دیده شود و نباید این زمان طلایی را از دست داد.

وی افزود: ما قوانینی داریم که صراحتا به این موضوع اشاره می کند و عابرین پیاده را در برخی تصادفات مقصر می شناسد و این موضوع باید اطلاع رسانی شود که عابرین پیاده گمان نکنند که از هر طرفی از معبر تردد کنند راننده مقصر شناخته می‌شود.

سرهنگ جوانبخت به عابرین پیاده توصیه کرد: اگر در ساعاتی تردد می کنند که بحث روشنایی خورشید وجود نداشته و از روشنایی معابر استفاده می شود حتما از محل‌هایی تردد کنند که روشنایی کافی داشته باشند؛ همچنین از لباس‌های روشن در هنگام تردد در تاریکی هوا استفاده کنند.

انتهای پیام

منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: