۰

افزایش حقوق ۱۴۰۰ با گرانی‌ها از بین رفت!

رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران با اشاره به اینکه درخواست ما از رئیس جمهور این است که مشکلات کارگران در قالب کارگروهی بررسی شود گفت: کارگران با درآمد فعلی خود فقط می توانند بخشی از هزینه های زندگی را تأمین کنند.
کد خبر: ۲۵۷۵۰۶
۱۲:۰۸ - ۰۸ تير ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران با اشاره به اینکه درخواست ما از رئیس جمهور این است که مشکلات کارگران در قالب کارگروهی بررسی شود گفت: کارگران با درآمد فعلی خود فقط می توانند بخشی از هزینه های زندگی را تأمین کنند.

ناصرچمنی، رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران درباره کاهش قدرت خرید کارگران گفت: دیگر نمی‌توان گفت که افزایش حقوق خنثی شده است بلکه باید بگوییم دستمزد کارگران نابود شده است.

وی گفت:زمانی که در یک جامعه خط فقر تعیین می‌شود,، اما جامعه کارگری با حقوق ۲ میلیون و ۶۵۵ هزار تومان فعالیت می‌کند. حتی اگر عیدی و سنوات دریافت کند، باز هم حقوق او به حدود ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بیشتر نمی‌رسد.

چمنی بیان کرد: یعنی حقوق کارگران حدود ۷ میلیون تومان با خط فقر فاصله دارد. با توجه به اینکه درجامعه کارگری امنیت شغلی وجود ندارد، بیش از ۷۰ درصد جامعه کارگری حداقل بگیر هستند، و بخش زیادی از آن‌ها حقوق و مزایای دریافت نمی‌کنند.

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران افزود: با درآمدی که دارند فقط می‌توانند بخشی از هزینه زندگی را بگذرانند. در حال حاضر هستند مناطقی که هزینه اجاره بها برای زندگی حدود ۳ میلیون تومان است. در بدترین جا‌ها حدود ۱.۵ میلیون تومان است. در چنین شرایطی یک کارگر حدود ۵۰ درصد درآمد خود را برای مسکن هزینه می‌کند.

وی ادامه داد:متأسفانه در برخی مناطق اجاره پشت بام منازل نیز مرسوم شده است. این نشان دهنده سطح زندگی کارگران است. در سال‌های گذشته دیدیم که وقتی دستمزد را به این دلیل که تورم ایجاد می‌کند زیر نرخ تورم تصویب کردیم باز هم قدرت خرید جامعه کارگری کاهش یافت. امسال نیز قدرت خرید کارگران دوبار تنزل یافت یکی با گران شدن ارز و دیگری افزایش هزینه‌های مسکن و مواد خوراکی که باعث شد معیشت کارگران به شدت آسیب ببیند.

نماینده کارگران در شورای عالی کار با بیان اینکه کارگران نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهندگفت: در وضعیتی که چه بخواهیم چه نخواهیم تورم و افزایش هزینه‌ها را شاهد هستیم، باید برای دستمزد مطابق خط فقر تصمیم گیری کرد.

وی درباره مطالبات کارگران از رئیس جمهور گفت: جامعه‌ی کارگری ما با احتساب بازنشستگان الان چیزی حدود ۴۸ میلیون نفر هستند پس ما در مورد مشکل بیش از نیمی از جامعه صحبت می‌کنیم؛ بنابراین دولت آینده باید با نمایندگان کارگران مشکلات جامعه کارگری را دسته‌بندی کند و برای حل آن اقدام نماید. بزرگترین خواسته‌ی ما این است که آقای رئیس‌جمهور کارگروهی تشکیل دهند که بتوانند مشکلات کارگران را با تشکلات و نمایندگان کارگری تا جایی که می‌توانند حل کنند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: