۱

راهنمای سفر از قم به مشهد

کد خبر: ۲۵۷۵۰۴
۱۲:۰۳ - ۰۸ تير ۱۴۰۰

راهنمای سفر از قم به مشهد

مشهد یکی از شهرهایی است که سالانه تعداد مسافران زیادی را به خود می‌بیند. این شهر یکی از قطب‌های گردشگری کشور محسوب می‌شود و افراد زیادی آن را برای سفرهای خود انتخاب می‌کنند. علاوه‌بر مکان‌های مذهبی، جاذبه‌های گردشگری بسیاری در این منطقه وجود دارد. اگر می‌خواهید در تور مشهد زمینی شرکت کنید، این مطلب را تا پایان مطالعه کنید. ما در این مطلب نکاتی برای سفر به مشهد با تور ارزان مشهد و راهنمای سفر به این شهر را بررسی خواهیم کرد.

سفر به مشهد از قم

به‌دلیل افزایش امکانات و خدمات سفر به شهرهای مختلف کار چندان دشواری نیست و افراد می‌توانند در کمترین زمان آماده رفتن به مشهد و دیگر شهرها شوند. شاید کسی بخواهد با خودروی شخصی سفر کرده یا تور مشهد از قم را رزرو کنید؛ به‌هرحال ما در ادامه به بررسی موارد مربوط ‌به سفر با هرکدام از وسایل‌نقلیه خواهیم پرداخت.

سفر به مشهد با خودرو شخصی

زمانی که با خوروی شخصی سفر می‌کنید، ساعت حرکت، زمان رسیدن، زمان توقف و... به خودتان بستگی دارد. هزینه سفر با خودروی شخصی نسبت به دیگر وسایل‌نقلیه کم‌تر بوده و شما باید فقط هزینه سوخت خودرو را بپردازید. آسایش آن نیز در مقایسه با دیگر روش‌های سفر زمینی بیشتر است.

اگر بخواهید با ماشین شخصی به مشهد بروید، باید بدانید که مسیری 954 کیلومتری را پیش‌رو دارید. بهترین و نزدیک‌ترین مسیر قم مشهد از شهرهایی مانند چرمشهر، گرمسار، سرخه، سمنان، امیریه، دامغان و... می‌گذرد. هرکدام از این شهرها جاذبه‌های گردشگری مختلفی دارند که با توقفی کوتاه می‌توانید از آن‌ها بازدید داشته باشید. اگر با خودرو به مشهد بروید، باید هتل و غذا را خودتان رزرو کرده و با تاکسی یا ماشین از مکان‌های دیدنی این شهر بازدید کنید.

راهنمای سفر از قم به مشهد

رزرو تور مشهد زمینی

یکی از روش‌های به‌صرفه برای سفر به مشهد، رزرو تور زمینی است. تور زمینی با قطار و اتوبوس انجام می‌شود که هرشخص می‌تواند نسبت به شرایط خود، یکی از آن‌ها را انتخاب کند. اتوبوس نسبت به قطار ارزان‌تر است و به‌طبع امکانات کم‌تری نیز دراختیار مسافران آن قرار می‌گیرد.

اگر می‌خواهید اتوبوس را برای رفتن به مشهد انتخاب کنید، باید بدانید حدود 14 ساعت پس از حرکت از قم به مشهد خواهید رسید. برای کسانی که قصد دارند در تور مشهد ارزان شرکت کنند، اتوبوس بهترین پیشنهاد است. این وسیله نقلیه توقفی کوتاه در یکی از استراحتگاه‌های بین راهی خواهد داشت و مسافران می‌توانند در آن خوراکی میل کرده یا نماز بخوانند. در هر اتوبوس امکاناتی مانند مانیتور، سیستم تهویه مطبوع، شارژر و آب معدنی وجود دارد. به‌دلیل فاصله کم و تعداد صندلی‌ها، نمی‌توانید صندلی را به‌طورکامل خم کنید و باید همیشه به حالت نشسته بمانید.

قطار بهترین وسیله نقلیه برای تور مشهد 3 شب و سایر تورهای دیگر شهرها است؛ زیرا طبق نظرسنجی‌ها، همه افراد از سفر با این وسیله نقلیه راضی بوده‌اند. در هر کوپه از قطار امکاناتی مانند مانیتور، پریز برق 220 ولت، صندلی، تخت، پنجره دوجداره و... تعبیه شده است. مسافران می‌توانند در هر کوپه بدون مزاحمت برای دیگران، استراحت کنند یا کتاب بخوانند. زمان رسیدن به مقصد با قطار و اتوبوس تقریبا یکسان است.

سفر به مشهد با هواپیما

همه می‌دانیم که هواپیما از سرعت و امنیت بالایی برخوردار بوده و به‌همین ‌دلیل بهترین وسیله نقلیه برای سفر محسوب می‌شود. با هواپیما می‌توانید در کم‌ترین زمان ممکن به مقصد برسید. هزینه خرید بلیط هواپیما زیاد است و برای کسانی که قصد دارند با پرداخت کم‌ترین هزینه به مشهد سفر کنند، وسیله نقلیه مناسبی نیست.

راهنمای سفر از قم به مشهد

بهترین زمان سفر به مشهد

قم یکی از شهرهای گرمسیری و مشهد یکی از شهرهای سردسیری کشور محسوب می‌شوند. بهتر است قبل از شرکت در تور مشهد از قم، بدانید که چه زمانی باید به این شهر سفر کنید. مشهد در فصل پاییز و زمستان بسیار سرد خواهد بود، برخی از روزها دمای هوا به‌قدری کاهش می‌یابد که تحمل آن برای مسافرها مشکل خواهد بود. در فصل زمستان هرروز شاهد بارش باران و برف خواهید بود و به‌همین ‌دلیل ممکن است نتوانید از همه مکان‌های گردشگری این شهر بازدید کنید.

شاید این سوال برای‌تان پیش بیاید که بهترین زمان سفر به مشهد چه فصلی است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که تابستان و بهار بهترین زمان برای سفر به این شهر هستند. در این فصول شرایط جوی مشهد در بهترین حالت ممکن قرار می‌گیرند و شما می‌توانید به پارک‌های طبیعی این شهر رفته و از آب‌وهوای دلپذیر آن لذت ببرید. همچنین اواسط بهار، کم‌تر مسافری به مشهد می‌رود و شما در این بازه زمانی می‌توانید سفری ارزان به مشهد داشته باشید.

ما سعی کردیم در این مطلب به بررسی نکات مربوط‌به تور مشهد ارزان بپردازیم. همچنین مواردی برای راهنمایی سفر به مشهد از قم را بررسی کردیم. اگر تجربه شرکت در تور مشهد از قم را داشته‌اید، نظرات خود را درباره آن با ما و دیگر کاربران به‌اشتراک بگذارید تا افرادی که قصد سفر به این شهر را دارند، با اطلاعات کامل‌تر آماده سفر شوند.

 

 

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
نذیر
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
میخام از قم به مشهد برم