۰

هشدار رئیس سابق امور دینی ترکیه خطاب به مفتی مصر

رئیس سابق امور دینی ترکیه در پیامی به شیخ الأزهر و مفتی مصر از آنها خواست تا با تأثیرگذاری بر تصمیم گیرندگان در قاهره مانع از اجرای حکم اخیر اعدام که در حق ۱۲ تن از جمله رهبران اخوان المسلمین صادر شده، شوند.
کد خبر: ۲۵۷۴۵۴
۱۱:۳۲ - ۰۷ تير ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، رئیس سابق امور دینی ترکیه در پیامی به شیخ الأزهر و مفتی مصر از آنها خواست تا با تأثیرگذاری بر تصمیم گیرندگان در قاهره مانع از اجرای حکم اخیر اعدام که در حق ۱۲ تن از جمله رهبران اخوان المسلمین صادر شده، شوند.

 محمد گورماز، رئیس سابق امور دینی ترکیه در پیامش به احمد الطیب، شیخ الازهر و در هشداری خاص به شوقی علّام، مفتی مصر نوشت: کسی که فتوا می دهد و چنین حکم اعدامی را امضاء می کند _من به عنوان یک برادر اهل نیکوکاری میگویم_ در تاریخ به عنوان مفتی خون و آتش (نام خود را) ثبت خواهد کرد. من به تو نسبت به این مساله هشدار میدهم.

گورماز افزود: پیگیر اخبار مربوط به صدور حکم اعدام ۱۲ تن از علمای مصری که بعد از مدت زمان طولانی محاکمه و زندان و به دلیل اختلافات سیاسی ایجاد شده از سال ۲۰۱۳ شده، هستیم.

وی ادامه داد، اجرای این اعدامها همه امت اسلامی را در عرصه های سیاسی و دینی مورد آزار قرار خواهد داد و موجب شکاف بین اقشار مختلف جامعه مصر خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: