۱

دعوت اسرائیل از عربستان، امارات و بحرین برای تشکیل ائتلاف نظامی

یک مقام امنیتی اسرائیلی اظهار کرد: «آمریکا با اقدام به خارج کردن نیروهایش از خاورمیانه کار خطرناکی انجام داد، اما این فرصت را دارد که یک ائتلاف دفاع هوایی با عربستان، امارات و بحرین ایجاد کند. در این صورت همه از این ائتلاف سود خواهند برد.»
کد خبر: ۲۵۷۳۱۵
۱۴:۲۰ - ۰۳ تير ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، یک مقام امنیتی اسرائیلی اظهار کرد: «آمریکا با اقدام به خارج کردن نیروهایش از خاورمیانه کار خطرناکی انجام داد، اما این فرصت را دارد که یک ائتلاف دفاع هوایی با عربستان، امارات و بحرین ایجاد کند. در این صورت همه از این ائتلاف سود خواهند برد»

«افرایم سنیه»، معاون وزیر جنگ اسبق و رئیس مرکز مطالعات استراتژیک کالج آکادمی نتانیا افزود:« داده های اطلاعاتی اسرائیل از خروج نیروها و تجهیزات آمریکا از خاورمیانه، از جمله ۸باتری سامانه پدافندی پاتریوت، سیستم دفاع ضد موشکی و تخلیه بیشتر نیروها از عربستان، عراق، کویت و حتی اردن حکایت می کند».

وی در ادامه آورد: در نبود باطری های پدافند هوایی آمریکا، اسرائیل باید به عربستان، امارات و بحرین پیشنهاد خرید باطری های گنبد آهنین و عصای سحرآمیز را بدهد.

این مقام امنیتی اسرائیلی افزود: ما به موشک های رهگیر برای مقابله با تهدیدات موشکی در دو جبهه شمالی و جنوبی نیاز داریم. روشن است که این صرفا یک معامله تجاری نیست بلکه در درجه اول به معنای ارزیابی استراتژیک و فنی است که توازن منطقه را تغییر خواهد داد و به روابط دیپلماتیک بعد عمیق می دهد و این موضوع ایجاب می کند که دولت جدید اسرائیل نگررشی سیاسی و راهبردی داشته باشد.برکسی پوشیده نیست که سامانه های دفاع هوایی اسرائیل نه فقط به کشورهای عربی بلکه به کشورهای مختلفی پیشنهادشده است و همین موضوع باعث می شود که تشکیل یک ائتلاف دفاع هوایی بین اسرائیل و کشورهای مجاور اقدام سیاسی جسورانه ای باشد.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
اتحاد شغالان خاورمیانه علیه شیر یعنی ایران