۰

واکنش امیر کویت به درگیری فیزیکی در پارلمان کویت

امیر کویت با تاکید بر اینکه کشور و ملت کویت "خط قرمز" هستند و هرگز اجازه عبور از این خط را به هیچ کسی نخواهیم داد، به نمایندگان مخالف در پارلمان این کشور هشدار داد.
کد خبر: ۲۵۷۲۶۵
۱۱:۵۵ - ۰۲ تير ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، امیر کویت با تاکید بر اینکه کشور و ملت کویت "خط قرمز" هستند و هرگز اجازه عبور از این خط را به هیچ کسی نخواهیم داد، به نمایندگان مخالف در پارلمان این کشور هشدار داد.

نواف الاحمد الصباح، امیر کویت در پاسخ به سوال روزنامه "السیاسة" این کشور درباره تلاش برخی نمایندگان برای مقابله با حاکمیت تاکید کرد: کویت و مردم آن خط قرمز هستند و هرگز اجازه نخواهیم داد در هیچ حالتی از این خط قرمز عبور شود و اقدامات و گزینه‌هایی داریم که هر کسی را که از آن عبور کند، آن را اتخاذ خواهیم کرد.

امیر کویت در ادامه گفت: ما با دقت و با چشم باز بر این فضا نظارت داریم و مرتب فرصت می‌دهیم اما زمانی که کار به سطح آسیب به کشور و ملت برسد، به آنها و دیگران می‌گوییم در حساب و کتاب خود بازنگری کنند.

الصباح افزود: ما به حاکمیت دموکراتیک‌مان باور داشته و به آن افتخار می‌کنیم و به هیچ کسی اجازه نخواهیم داد به این حاکمیت آسیب بزند، این حاکمیت بر یک قانون اساسی روشن مبتنی بوده و حقوق و وظایف در آن توسط مسؤولانی که با یکدیگر همکاری دارند، به صورت روشنی تعیین شده‌اند.

امیر کویت در ادامه گفت: در صورت بروز اختلاف‌نظر دادگاه قانون اساسی مسؤول تبیین مسایل مورد اختلاف است و همه باید به حکم‌های آن احترام بگذارند.

او تاکید کرد: کویت و مردم آن امانتی در دستان من بوده و خط قرمزی هستند که هرگز اجازه نخواهیم داد هیچ کسی از آن عبور کند، دموکراسی مثبتی که از قانون اساسی برگرفته شده، انتخاب ما است و نمی‌پذیریم کسی آن را به بازی بگیرد.

همچنین الصباح گفت: ما ویژگی‌های مثبتی داریم که کویت شاهد پیشبرد آنها در تمامی سطوح به ویژه در ارتباط با امنیت، ثبات و اقتدار کشور خواهد بود.

از زمان تصویب مجلس الامه (پارلمان) کویت در دسامبر گذشته، حالتی از تنش با کابینه این کشور ایجاد شده به شکلی که این کابینه ۱۳ ژانویه گذشته پس از ۲۸ روز از آغاز کارش مجبور به استعفا شد، در ادامه نخست وزیر کابینه مستعفی، کابینه جدیدی را تشکیل داد که در تاریخ ۳۰ مارس گذشته مراسم تحلیف را به جا آورد اما با توجه به حضور ۳۱ نماینده از مجموع ۵۰ نماینده منتخب پارلمان در گروه مخالفان کابینه، درگیری و اختلاف میان کابینه و پارلمان ادامه یافت.

مجلس الامه کویت روز سه‌شنبه شاهد درگیری‌ فیزیکی بین دو نماینده در سایه اختلافات بر سر برگزاری جلسه رای‌گیری درخصوص لایحه بودجه وزارتخانه‌ها و ادارات دولتی بود.

انتهای پیام

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: