۰

ترک تحصیل ۲۵ میلیون دانش آموز در جهان با اتمام کرونا

زالی گفت: طبق اعلام سازمان جهانی پس از اتمام کرونا تعداد ۲۵ میلیون دانش آموز جهانی دیگر به مدرسه باز نمی گردند.
کد خبر: ۲۵۶۹۴۶
۱۰:۰۰ - ۲۵ خرداد ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، اختتامیه جشنواره پویش سپاس از مدافعان و سفیران سلامت امروز به صورت مجازی برگزار شد در این برنامه «علیر ضا زالی» فرمانده مقابله با کرونا شهر تهران در اختتامیه گفت:این پویش باید تبدیل به دبیرخانه ای در حوزه دانش آموزی باشد. استراتژیک تعامل وزارت بهداشت و آموزش و پرورش در زمینه تحقق سفیر سلامت در حوزه کرونا ضروری و دارای اولویت بود.

وی ادامه داد: سفیران سلامت می توانند به صورت مستقیم و غیر مستقیم باعث آگاهی وارتقای سواد سلامت جامعه شوند.

فرمانده مقابله با کرونا شهر تهران بیان کرد: کرونا یک فرایند عالم گیر است و بیش از 10 تریلیون دلار بانک جهانی احتساب شده که آسیب اقتصادی مدارس در حوزه کرونا است.

وی تصریح کرد: طبق اعلام سازمان جهانی پس از اتمام کرونا تعداد 25 میلیون دانش آموز جهانی دیگر به مدرسه باز نمی گردند.

زالی گفت: ماندن در منازل و تغییر روش آموزشی سریع به لحاظ فیزیکی و روانشناختی بر روی دانش آموزان تاثیر گذاشته است.اضطراب، سردرگمی و غوطه ور شدن در فضای مجازی اختلالات روانی ایجاد خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید عوراض کرونا بر دانش آموزان را در بیاروریم گفت: در 135 کشور جهان مدرسه تعطیل است اما استراتژیک هایی برای بازگشایی دارند. باید تجارب کشور های دیگر را در بازگشایی مدارس استفاده کرد.

زالی با بیان اینکه کرونا آسیب های ساختاری و اعتباری آموزش و پرورش را نمایان کرده است گفت:در نظام آموزش و پرورش یک تغییر ساختاری نیاز داریم. اگر می خواهیم اینگونه برای آموزش و پرورش سرمایه گذاری کنیم، آینده ایران بر اساس نسل آینده نخواهیم ساخت.

فرمانده مقابله با کرونا شهر تهران با اشاره به کمبود نیروهای معلم در نظام تعلیم و تربیت کشور گفت:اگر با کمبود معلم مواجه باشیم، یعنی کلاس متراکم تر باید برگزار شود. یکی از نگرانی ها از بازگشایی مدارس کمبود معلم است. باید دولت جدید نسبت به بودجه تغییراتی داشته باشد.

زالی خاطر نشان کرد: امسال و سال آینده آموزش و پروش با بحران کمبود معلم رو به رو می شوند چون 110 هزار نفر بازنشسته می شوند.

انتهای پیام

 

منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: