۰

اتهام ترور علیه مرد کانادایی قاتل خانواده مسلمان

دادستانی اعلام کرد یک مرد کانادایی که با کامیون خود پنج نفر از اعضای یک خانواده مسلمان را عمداً زیر گرفت اکنون علاوه بر اتهامات قتل درجه اول با اتهامات تروریسم نیز مواجه است.
کد خبر: ۲۵۶۹۴۲
۰۹:۱۰ - ۲۵ خرداد ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، دادستانی اعلام کرد یک مرد کانادایی که با کامیون خود پنج نفر از اعضای یک خانواده مسلمان را عمداً زیر گرفت اکنون علاوه بر اتهامات قتل درجه اول با اتهامات تروریسم نیز مواجه است.

 دادستان های استانی و فدرال کانادا دوشنبه شب رضایت خود برای پیگیری اتهامات تروریستی علیه ناتالی ولتمن ۲۰ ساله را ارائه کردند.

علاوه براین، بر اساس بیانیه پلیس لندن شهری در غرب تورنتو کانادا قتل سلمان افضل، همسرش، دختر آنها و مادر افضل و اقدام به قتل پسر این زوج فعالیت تروریستی به حساب می آید.

کریستیا فری لند معاون نخست وزیر کانادا در واکنش به اتهامات وارده به ولتمن گفت: برای ما واقعاً مهم است که از آن به عنوان یک عمل ترور نام ببریم و برای ما مهم است که تهدید وحشتناکی را که برتری طلبی سفیدپوستان برای کانادا و کانادایی ها ایجاد می کند، شناسایی کنیم.

در جریان حمله یکشنبه گذشته در شهر لندن استان انتاریوی کانادا مدیحه سلمان ۴۴ ساله، همسر او سلمان افضل ۴۶ ساله و دختر ۱۵ ساله آنها یمنا افضل و مادر بزرگ ۷۴ ساله این خانواده کشته شدند.

پسر ۹ ساله این خانواده تنها بازمانده است که با جراحات جدی به بیمارستان منتقل شد و همچنان تحت مداوا قرار دارد.

از سال ۲۰۱۷ که یک مرد مسلح شش نفر را در مسجدی در شهر کبک به قتل رساند این مرگبارترین حمله به مسلمانان کانادا بود. تاکنون در مورد ارزیابی پلیس که می‌گوید این حمله انگیزه نفرت نژادی داشته و از پیش طراحی شده بود جزئیات چندانی منتشر نشده است.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: