۰

ادامه انتظار ۱.۲ میلیون ایرانی برای تشرف به حج

عربستان امسال هم به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا زائر خارجی نمی‌پذیرد و به دلیل نداشتن روابط دیپلماتیک بین ایران و عربستان، هیچ زائر ایرانی به حج تمتع مشرف نمی‌شود.
کد خبر: ۲۵۶۸۹۸
۰۸:۵۶ - ۲۴ خرداد ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، روز گذشته در حالی که عربستان در هفته‌های اخیر از پذیرش زائر خارجی خبر داده بود، اعلام کرد که امسال هم فقط افراد ساکن عربستان امکان تشرف به حج تمتع را دارند.

امسال هم هیچ ایرانی در مناسک حج تمتع حضور ندارد

بر همین اساس، حج تمتع ۱۴۴۲ نیز بدون حضور زائران خارجی به ویژه ایرانیان که به دلیل نبود روابط دیپلماتیک در عربستان حضور ندارند، برگزار خواهد شد.

این امر در حالی است که ایران از مدت‌ها قبل برای حضور در حج تمتع آماده بود و پیش‌‌بینی می‌شد حدود دو هزار ایرانی به حج امسال مشرف شوند. اما با توجه به تصمیم سعودی‌ها، امسال نیز همچون سال گذشته عربستان زائر خارجی نمی‌پذیرد.

انتظار ۱.۲ میلیون زائر ایرانی برای تشرف به حج تمتع ادامه دارد

با این تصمیم سعودی‌ها، حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار ایرانی که سال‌ها برای تشرف به خانه خدا ثبت‌نام کرده بودند، باید باز هم در صف انتظار باقی بمانند و با توجه به اعزام نشدن هیچ زائر ایرانی در دو سال اخیر، هر سال بر تعداد سال‌هایی که زائران باید در انتظار حج تمتع باشند، افزوده می‌شود.

حتی حدود ۸۷ هزار و ۵۰۰ زائری که سال گذشته ثبت‌نام کردند و بیش از ۷۴ هزار نفر از آنها هزینه حج را نیز به طور کامل پرداختند و منتظر اخباری از سوی سازمان حج و زیارت بودند تا امسال بتوانند به این سفر معنوی مشرف شوند، باز هم به دلیل تصمیم سعودی‌ها امکان اعزام به سرزمین وحی را ندارند و مسؤولان سازمان حج و زیارت کشورمان نیز به عنوان متولی اعزام‌ها هنوز عکس‌العملی نسبت به این تصمیم سعودی‌ها نداشته است.

آغاز ثبت‌نام از افراد ساکن عربستان برای تشرف به حج تمتع ۱۴۴۲

با این وجود، همانطور که مسؤولان دولت سعودی عنوان کردند، امسال ۶۰ هزار زائر ۱۸ تا ۶۵ سال با اولویت خارجی‌های ساکن عربستان به حج تمتع مشرف می‌شوند و متقاضیان حج تمتع از ساعت ۱۳ امروز به وقت عربستان تا چهارشنبه ۱۰ شب فرصت دارند تا آمادگی خود را برای حضور در حج تمتع سال جاری اعلام کنند و پس از پایان زمان ثبت‌نام از بین متقاضیان قرعه‌کشی خواهد شد. البته زمان نام‌نویسی متقاضیان تأثیری در اعزام زائران نخواهد داشت.

ادامه انتظار ۱.۲ میلیون ایرانی برای تشرف به حج

تجهیز ۳ بیمارستان در کنار مسجدالحرام

علاوه بر این، به منظور رفاه زائران خانه خدا در ایام حج تمتع، سه بیمارستان در نزدیکی مسجدالحرام پیش‌بینی شده است تا در صورت بروز مشکل و بیماری، زائران در زمان مناسب بتوانند به این بیمارستان‌ها منتقل شوند.

 سال گذشته نیز سعودی‌ها به دلیل شیوع کرونا حج تمتع را برای حدود ۱۰ هزار ساکن عربستان برگزار کردند.

انتهای پیام

منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: