۰

الازهر حادثه تروریستی علیه مسلمانان کانادا را محکوم کرد

شیخ الازهر با محکوم کردن حادثه تروریستی علیه مسلمانان کانادا، افراط‌گرایی جریان راست در کشورهای غربی و داعش را دو روی یک سکه خواند.
کد خبر: ۲۵۶۷۷۵
۰۹:۵۸ - ۲۰ خرداد ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، شیخ الازهر با محکوم کردن حادثه تروریستی علیه مسلمانان کانادا، افراط‌گرایی جریان راست در کشورهای غربی و داعش را دو روی یک سکه خواند.

احمد الطیب شیخ الازهر، حمله تروریستی کانادا علیه یک خانواده مسلمان در انتاریوی کانادا را محکوم کرد.

شیخ الازهر در بیانیه خود اعلام کرد که گروه‌های راست افراطی شروع به تمرین تروریسم و ​​قتل در جوامع غربی کرده و تهدیدی برای شهروندان بی‌گناه هستند.

وی با هشدار نسبت به شیوع اسلام‌هراسی و ریختن خون مردم بی‌گناه از جامعه جهانی و خردمندان در سراسر جهان خواست که برای پایان دادن به چنین روندهای تروریستی و نجات جهان از تهدیدات شیطانی ابتکار عمل را بر عهده بگیرند.

شیخ الازهر گروه‌های راست افراطی در غرب و داعش را دو روی یک سکه دانست. وی به مسلمانان در غرب و به ویژه در کانادا و به اقوام و نزدیکان قربانیان تسلیت گفت.

یک راننده مرد هوادار گروه‌های راست افراطی یکشنبه عصر با وانت به خانواده‌ای مسلمان در استان انتاریو حمله کرد و چهار تن از اعضای این خانواده را به قتل رساند. پلیس و مقامات تایید کردند این حمله از پیش برنامه‌ریزی شده و انگیزه آن نفرت ضد اسلامی بوده است.

این اقدام تروریستی بازتاب گسترده‌ای در جهان داشت. آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در توئیتی خواستار مبارزه یکپارچه علیه اسلام‌هراسی شد.

گوترش، با ابراز انزجار از کشتار هدفمند یک خانواده مسلمان پاکستانی‌الاصل در کانادا در توئیتی نوشت: من از حمله هدفمند و فجیع یک خانواده مسلمان در انتاریو کانادا وحشت زده‌ام. وی افزود: قلب من با قربانیان، بازماندگان و عزیزان آنها و جامعه مسلمانان است.
انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: