۰

تخریب کلیسای کاتولیک به دست نظامیان میانمار

خبرگزاری کاتولیک «فیدز» از حمله نیروهای مسلح میانمار به کلیسای کاتولیک ایالت کایا در این کشور خبر داد.
کد خبر: ۲۵۶۷۶۳
۰۸:۴۱ - ۲۰ خرداد ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، خبرگزاری فیدز اعلام کرد که نیروهای مسلح میانمار به کلیسای کاتولیک «سلطان صلح» در محله لویکاو واقع در ایالت کایا حمله کرده و خسارت‌های مادی بسیاری به بار آوردند.

این خبرگزاری افزوده است که نظامیان میانمار پیش از این برای حمله به کلیسای مذکور برنامه‌ریزی کرده بودند و این حمله خسارات جبران‌ناپذیری به کلیسا وارد کرده است اما هنوز اطلاعاتی در خصوص تعداد کشته‌شدگان یا زخمی‌های احتمالی این حادثه در دست نیست.

فیدز با بیان اینکه شماری از منازل مجاور کلیسا نیز در اثر این حمله خسارت دیده‌اند، اضافه کرد که در کنار کلیسا یک خانه سالمندان وجود دارد که از سوی راهبه‌های کلیسا اداره می‌شود و طی چند هفته گذشته بیش از ۱۵۰ زن و کودک و سالمند به این محل پناه آورده‌اند.

کشیش «ویلبرت میره» در این باره گفته است که کلیسا از مقامات نظامی میانمار خواسته بود که عبادتگاه‌های این منطقه را هدف قرار ندهند به ویژه که این عبادتگاه‌ها تبدیل به پناهگاهی برای افراد ناتوان شده است. اما این درخواست از سوی نظامیان این کشور شنیده نشد و کلیساها به این دلیل که به آوارگان پناه می‌دهند، مورد حمله مهاجمانی که بویی از انسانیت نبرده‌اند قرار می‌گیرند.

فرار ۱۰۰ هزار میانماری از خانه و کاشانه خود

در همین راستا، بر اساس گزارش پایگاه خبری الخلیج، دفتر سازمان ملل متحد در میانمار روز سه‌شنبه اعلام کرد که حدود ۱۰۰ هزار میانماری در اثر درگیری‌های خونین نیروهای مسلح این کشور در ایالت کایا واقع در شرق میانمار، از خانه و کاشانه خود گریخته‌اند.

بر اساس این گزارش، ساکنان مناطق مذکور که درگیری و خونریزی در آن جریان دارد، نیاز شدیدی به مواد غذایی، آب آشامیدنی، مسکن و مراقبت‌های بهداشتی دارند.

دفتر سازمان ملل در میانمار اعلام کرد که به دنبال محدودیت‌های ایجاد شده برای سفر از سوی نیروهای امنیتی این کشور، انتقال کمک‌های بشردوستانه به جوامع میانمار که نیاز شدیدی به این کمک‌ها دارند، با تأخیر صورت می‌گیرد.

از سوی دیگر بر اساس اعلام خبرگزاری اسپوتنیک، کورت کامبل، هماهنگ کننده ویژه آمریکا در اقیانوس‌های هند و آرام، دیروز سه‌شنبه اعلام کرد که اوضاع میانمار بسیار نگران کننده است و از حالت «بد» به «بدتر» در حال تغییر است.

وی در نشستی اینترنتی که از سوی مرکز جدید امنیت آمریکا برگزار شده بود، گفت که خشونت در میانمار رو به افزایش است و در این کشور تنها مسئله تبعیض نژادی مطرح نیست بلکه شاهد مخالفت‌های شدید علیه دولت نظامی این کشور هستیم.

وی در پاسخ به این سؤال که «آیا ممکن است دولت میانمار به فروپاشی بینجامد؟» گفت: وضعیت در داخل این کشور نگران‌کننده و در حال بدتر شدن است. به عقیده من، باید همه احتمالات را در نظر بگیریم.
انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: