۰

طرح‌های قرآنی سازمان جوانان در سال ۱۴۰۰ تبین شد

معاون جوانان و دانشجویی سازمان جوانان هلال‌احمر گفت: این سازمان طرح‌های قرآنی خود را امسال با دو رویکرد ترویجی و سبک زندگی قرآنی اجرا می‌کند.
کد خبر: ۲۵۶۷۳۷
۱۱:۳۹ - ۱۹ خرداد ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، معاون جوانان و دانشجویی سازمان جوانان هلال‌احمر گفت: این سازمان طرح‌های قرآنی خود را امسال با دو رویکرد ترویجی و سبک زندگی قرآنی اجرا می‌کند.

سید علی منیری در ارتباط با طرح‌های قرآنی این سازمان در سال جاری گفت: در رویکرد ترویجی به‌ظاهر و صورت قرآن پرداخته می‌شود، مانند تلاوت، جلسات دوره خوانی و ترتیل قرآن که به‌طور مستقیم با خود قرآن در ارتباط است. این طرح که از سال‌های گذشته در سازمان جوانان انجام می‌شد باعث آشنایی جوانان با قرآن کریم و تلاوت آن می‌شود.

وی با اشاره به رویکرد سبک زندگی قرآنی به عنوان یکی از طرح های قرآنی سازمان جوانان در سال ۱۴۰۰، گفت: در این رویکرد، به روح قرآن پرداخته می‌شود. سازمان جوانان با رویکرد استفاده از مفهوم آیات برای بهبود سبک زندگی، اقدام به استخراج شعارهای قرآنی کرده است و برای آن‌ها پویش راه‌اندازی خواهد کرد، به‌عنوان‌مثال در خصوص آیه مربوط به "احسان به پدر و مادر" پویش‌هایی را اجرا می‌کند، در واقع کلیدواژه‌هایی از قرآن استخراج می‌شود و برای آن پویش تعریف می‌شود.

معاون جوانان و دانشجویی سازمان جوانان هلال‌احمر گفت: معتقدیم که قرآن کتاب انسان‌ساز است براین اساس باید این ویژگی قرآن تبدیل به یک سبک زندگی شود، به همین منظور سازمان جوانان بسته مهارت‌های زندگی بشردوستانه ذیل فعالیت‌های سبک زندگی قرآنی را در استان خوزستان طراحی کرد که در آن به مهارت‌های زندگی یک جوان هلال‌احمری می‌پردازد، یعنی یک جوان داوطلب هلال‌احمر باید چه ویژگی‌هایی از منظر قرآن کریم داشته باشد که در این بسته‌ها به آن‌ها اشاره می‌شود.

سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر، دبیرخانه کشوری رویکرد ترویجی را در استان خراسان شمالی و دبیرخانه کشوری سبک زندگی قرآنی را در استان خوزستان مستقر کرده است.

در ماه مبارک رمضان امسال، سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر جلسات ختم قرآن را به‌صورت مجازی در همه استان‌های کشور برگزار کرد. هر شب یک استان برنامه "درس‌های زندگی قرآنی" را به‌صورت قرائت و تفسیر آیات قرآن با استناد به تفسیر نور برگزار کرد و پیام آیات نیز برای جوانان داوطلب هلال‌احمر تشریح شد.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: