۰

خروج بیش از ۵۰ درصد از نیروهای آمریکا از افغانستان

فرماندهی نیروهای مرکزی آمریکا موسوم به "سنتکام" سه شنبه شب اعلام کرد که خروج بیش از ۵۰ درصد از نیروهای آمریکا از افغانستان کامل شده است.
کد خبر: ۲۵۶۷۱۷
۰۸:۵۵ - ۱۹ خرداد ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) که بر عملیات در منطقه خاورمیانه نظارت می‌کند، گزارش داد که مقدار زیادی تجهیزات را به خارج از افغانستان منتقل کرده و ۶ مرکز را به نیروهای امنیتی افغانستان تحویل داده است.

سنتکام در ادامه تخمین می‌زند که بیش از ۵۰ درصد از کل مراحل خروج نیروهای آمریکا از افغانستان را به اتمام رسانده‌ است.

ژنرال فرانک مک کنزی فرمانده سنتکام اگرچه جزئیاتی را در مورد زمان پایان خروج ارائه نکرد اما به خبرنگاران گفت که خروج نیروها بسیار آرام ادامه دارد.

جو بایدن رییس جمهوری آمریکا با نقض توافقنامه صلح که دولت ترامپ با طالبان در قطر به امضاء رساند، خروج نیروهای نظامی آمریکا از افغانستان را به تاخیر انداخت.

طبق توافقنامه صلح آمریکا با طالبان که در سال ۱۳۹۸ در شهر دوحه به امضاء رسید، تمام نیروهای خارجی باید تا اول ماه مه (۱۱ اردیبهشت) سال جاری افغانستان را ترک می‌کردند اما بایدن با نزدیک شدن به این موعد مدعی شد که خروج نظامیان تا ۱۱ سپتامبر (۲۰ شهریور) به طول انجام خواهد گرفت.

اگرچه بایدن مدعی است نیروهای آمریکایی تا ۱۱ سپتامبر ( بیستم شهریور ) افغانستان را ترک می‌کنند اما برخی از رسانه‌های آمریکایی گزارش می‌دهند که روند خروج کامل ایالات متحده از افغانستان تا ماه جولای (تیر) تکمیل خواهد شد و ۱۱ سپتامبر فقط به یک تاریخ نمادین است.

انتهای پیام

منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: