۰

اوضاع انسانی بد بازداشت شدگان عقیدتی در زندان‌های عربستان

در گزارش‌های حقوقی طی روزهای گذشته از این امر پرده برداشته شد که اوضاع انسانی در زندان‌های نظام سعودی نابسامان است.
کد خبر: ۲۵۶۷۰۸
۱۵:۵۸ - ۱۸ خرداد ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، در گزارش‌های حقوقی طی روزهای گذشته از این امر پرده برداشته شد که اوضاع انسانی در زندان‌های نظام سعودی نابسامان است.

 در صفحه "بازداشت شدگان عقیدتی" به اوضاع شرم آور در زندان الدمام اشاره شد که مدیریت زندان در آن، هیچ اقدامات پیشگیرانه‌ای را در سایه شرایط بهداشتی نابسامان در نظر نمی‌گیرد.

در این صفحه حقوقی آمده است که طبق گفته برخی از زندانیانی که اخیراً آزاد شده یا طبق گفته خانواده‌های برخی از زندانیان، حشره‌ها و بوهای نامطبوع در سلول‌های زندان آزاردهنده است.

زندان الحائر در ریاض قرار دارد که بزرگ‌ترین محل برای اجرای نقض‌های نظام سعودی است. در این زندان بیشترین تعداد زندانیان سیاسی چه زن و مرد حضور دارند.

بازداشت شدگان در زندان الحائر از نابسامانی اوضاع انسانی گلایه دارند، چراکه زندانیان سیاسی با رفتار اهانت آمیز و بدور از عزت و شأن‌شان مواجه هستند.

فقط این زندانیان عربستانی نیستند که از بدی شرایط زندان‌های نظام سعودی گلایه دارند، چراکه صدها مهاجر بازداشتی در زندان‌های جده و مکه جازان هستند که این زندان را به عنوان "جهنمی در زمین" توصیف می‌کنند.

زندان جازان مناسب زندگی آدمی‌ و حتی حیوان نیست، پر از حشره و آلوده است و در آن نه بالشی برای خواب و نه غذایی سالم و حتی آب وجود ندارد، اگر اعتراضی هم صورت بگیرد، با شکنجه پاسخ داده می‌شود.

کسانی که چه با بیماری یا با خودکشی فوت کرده‌اند، جسدهایشان چند روز می‌مانند و علاوه بر آن، هیچ وسیله‌ای برای نظافت وجود ندارد.

سازمان "سند" پیام شخصی را از جانب یکی از بازداشت شدگانی که اخیراً آزاد شده است، دریافت کرد. وی در این پیام اعلام کرد که بازداشت‌ها و اتهام‌ها علیه زندانیان عقیدتی و خانواده‌هایشان با دروغ و بهتان همراه است و علت آن ترویج دادن این است که قدرت محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان قویاً با "تروریسم" مقابله می‌کند.

در این پیام آمده است که بیشتر پرونده‌های بازداشت شدگان عقیدتی، سناریوهای نوشته شده به دست بازجویان است و مردم این کشور قربانیان بزرگ جلوه داده شدن در پرونده‌هایشان هستند که این امر چه برای تبلیغ رسانه‌ای یا برای اهداف سیاسی یا برای خالی کردن خزانه دولت با بهانه مبارزه با تروریسم است. بازجویان اتهام‌های مطرح شده علیه آنها را می‌نوشتند و متهمان را مجبور می‌کردند که روی آن انگشت بزنند.

وی گفت که امروز دچار مشکلاتی در کلیه و سکته مغزی است که آثار آن در سمت چپ بدنش قابل مشاهده است. او دچار سکته قلبی و سوء هاضمه و کمبود ویتامین دی و نرمی استخوان هم است که علت این امر بی‌توجهی‌های درمانی و بهداشتی در زندان‌ها بوده است.

انتهای پیام

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: