۰

جسد کوچکترین عضو خانواده ایرانی مهاجر پیدا شد

پلیس نروژ اعلام کرد، جسد نوزادی که در نخستین روز سال جاری میلادی در ساحل کارموی واقع در جنوب غربی این کشور پیدا شد، متعلق به آرتین ۱۵ ماهه است.
کد خبر: ۲۵۶۶۹۴
۱۲:۱۳ - ۱۸ خرداد ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، جسد در داخل یک جلیقە نجات بزرگسالان بودە و به این علت که بیش از دو ماه در آب شناور بودە، از راه‌های معمولی قابل شناسایی نبوده است.

اکتبر گذشته در یک فاجعه دریایی شیوا محمد پناهی ۳۵ ساله، رسول ایران‌نژاد ۳۵ ساله، آنیتا ۹ ساله و آرمین ۶ ساله جان باختند. این خانواده قصد داشت به طور غیرقانونی از طریق کانال مانش به بریتانیا مهاجرت کند. در آن زمان تنها پیکر آرتین پیدا نشده بود.

سوران قربانی، خبرنگار بی بی سی به نقل از پلیس نروژ گفت، جسد در داخل یک جلیقە نجات بزرگسالان بودە و به این علت که بیش از دو ماه در آب شناور بودە، از راه‌های معمولی قابل شناسایی نبوده است.

تعیین هویت او از طریق مقایسه دی ان ای او با یک عضو خانواده صورت گرفته است. قرار است بقایای جنازه این کودک برای دفن به ایران منتقل شود.

قایق حامل پناهجویان علاوه بر این خانواده ۲۲ نفر دیگر را نیز حمل می‌کرد در حالی ظرفیت ۱۷ نفر را داشت.

کانال مانش یا کانال انگلیس (English Channel) آبراهی است که در شمال فرانسه و جنوب بریتانیا واقع شده و اقیانوس اطلس را به دریای شمال پیوند می‌دهد.

مشکلات اقتصادی و مهاجرت

خانواده غرق‌شده از اهالی روستای گلینه از توابع سردشت بوده است. آن زمان نماینده سردشت در مجلس شورای اسلامی گفت، در پنج ماه اخیر بالغ بر هزار تن از مردم سردشت مهاجرت کرد‌ه‌اند.

کمال حسین‌پور در این راستا تصریح کرد، بیشتر این مهاجران را مردان و حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد را افرادی تشکیل داده‌اند که به صورت خانوادگی اقدام به مهاجرت کرده‌اند.

او با بیان اینکه در شهرک صنعتی شهرستان سردشت حتی دو کارخانه صنعتی هم فعال نیستند و میزان فعالیت صنعتی در این شهر صِفر است، گفت: «از نظر کشاورزی نیز این شهرستان دارای پوشش جنگلی است که باعث می‌شود مردم امکان کشاورزی نداشته باشند.»

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: