۰

به کارگیری روبات‌های هوشمند در مسجدالحرام

ریاست کل امور مسجدالحرام و مسجدالنبی از به کارگیری روبات‌های هوشمند برای ضدعفونی مسجدالحرام خبر داد.
کد خبر: ۲۵۶۶۹۰
۱۱:۵۵ - ۱۸ خرداد ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، ریاست کل امور مسجدالحرام و مسجدالنبی اعلام کرد که از ۱۰ دستگاه روبات هوشمند برای انجام ضدعفونی در مسجدالحرام بهره گرفته است.

این ربات‌ها از طریق سیستم از پیش طراحی شده طبق سناریوهای مشخص به طور هوشمند اماکن مورد نیاز برای ضدعفونی کردن را تشخیص داده و اقدام به ضدعفونی هوشمند این مسجد می‌کنند.

هر روبات از ۵ تا ۸ ساعت بدون دخالت نیرو کار می‌کند و گنجایش ۲۳,۸ لیتر مواد ضدعفونی‌کننده را داراست که به طور میانگین در هر ساعت دو لیتر از این مواد را در مساحتی ۶۰۰ متر مربعی برای نابودی میکروب‌ها و ویروس‌ها مصرف می‌کند.

گفتنی است، اداره کل مسجدالحرام و مسجدالنبی، برنامه‌های ضدعفونی‌سازی مسجدالحرام، محوطه‌ها و بخش‌های خدماتی آن‌ را جهت جلوگیری از انتشار ویروس کرونا افزایش داده است.

به گفته حسن بن برکات السویهری، مدیر اداره‌ پیش‌گیری از بیماری‌های واگیردار در اداره کل امور حرمین شریفین، مسجدالحرام، محوطه‌ها و مراکز خدماتی آن روزانه با ۴۵۰۰ لیتر از بهترین مواد ضدعفونی، به‌طور ۲۴ ساعته و با استفاده از ۴۵۰ کارگر ضدعفونی می‌شود. هدف از این برنامه‌ها ایمن‌سازی مسجدالحرام و ایجاد فضایی مناسب جهت عبادت زائران است.
انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: