۰

ورود مصر به بازار تأمین مالی اسلامی با تصویب قانون صکوک

وزیر دارایی مصر اعلام کرد که با تصویب قانون صکوک، این کشور برای نخستین بار وارد بازار تأمین مالی اسلامی خواهد شد.
کد خبر: ۲۵۶۶۸۷
۱۱:۲۲ - ۱۸ خرداد ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، وزیر دارایی مصر اعلام کرد که با تصویب قانون صکوک، برای نخستین بار، مصر نیز وارد بازار تأمین مالی اسلامی خواهد شد. وی حجم صکوک منتشر شده تاکنون را ۲/۷ تریلیون دلار دانست و این اقدام را گامی مهم در راستای جذب سرمایه‌گذاران جدید مصری و خارجی توصیف کرد که مطابق با مبادی اسلامی و با ارزهای خارجی و ارز ملی مصر صورت قابل انجام خواهد بود.

این صکوک قابلیت معامله در بورس اوراق بهادار داخلی و همچنین صکوک انتشار یافته با ارزهای خارجی قابلیت معامله در بازارهای مالی بین‌المللی را طبق قوانین بین‌المللی خواهد داشت. این اقدام نقش قابل‌ملاحظه‌ای در تأمین نقدینگی بالاتر برای اقتصاد مصر و همچنین کاهش بار مالی تأمین مالی خواهد داشت، به ویژه اینکه این اوراق بر مبنای قوانین و مبادی شریعت اسلامی صادر شده است.

دولت مصر تاکنون از تصویب قوانین انتشار صکوک و سایر اوراق مالی اسلامی خودداری می‌کرد و بازار مالی و بانکی این کشور در اختیار بانک‌هایی بود که سیستم مالی آن‌ها از سوی بسیاری از مسلمانان ربوی خوانده می‌شد. این اقدام مصر می‌تواند گامی در راستای جذب سرمایه‌گذاران از کشورهایی مانند برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس باشد که اهمیت فراوانی برای اسلامی بودن بازار تأمین مالی قائل هستند.
انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: