۰

طالبان و تامین امنیت دیپلمات‌ها و کارکنان سازمان‌های بشردوستانه

هیئت سیاسی طالبان در دیدار با نماینده جدید اتحادیه اروپا برای افغانستان بر تامین امنیت دیپلمات‌ها و کارکنان سازمان‌های بشردوستانه تاکید کرد.
کد خبر: ۲۵۶۶۶۱
۱۶:۰۸ - ۱۷ خرداد ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، هیئت سیاسی طالبان در دیدار با نماینده جدید اتحادیه اروپا برای افغانستان بر تامین امنیت دیپلمات‌ها و کارکنان سازمان‌های بشردوستانه تاکید کرد.

«محمد نعیم» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر اعلام کرد که هیئت این گروه به سرپرستی «شیر محمد عباس استانکزی» معاون دفتر سیاسی طالبان با «توماس نیکلسون» نماینده ویژه جدید اتحادیه اروپا برای افغانستان و هیئت همراهش دیدار کرده است.

به گفته سخنگوی طالبان، هیئت این گروه، در این دیدار تعیین نیکلسون را گام خوبی در جهت «تقویت بیشتر روابط» طالبان با اتحادیه اروپا دانست.

دو طرف درباره روند صلح افغانستان، خروج نظامیان خارجی، کمک‌های بشردوستانه اتحادیه اروپا و امنیت دیپلمات‌ها و کارکنان سازمان‌های بشردوستانه بحث و تبادل‌نظر کردند.

 

سخنگوی طالبان اظهار داشت که هیئت سیاسی این گروه بار دیگر در مورد سلامتی و امنیت دیپلمات‌ها و کارکنان سازمان‌های بشردوستانه اطمینان می‌دهد.

نعیم افزود: «امنیت دیپلمات‌ها و کارکنان سازمان‌های بشردوستانه جزئی از منافع ملی کشور ما بوده و مسئولیت ما است».

طالبان پس از اعلام تعطیلی سفارت استرالیا در کابل به دلیل نگرانی از وضعیت امنیتی افغانستان نیز تاکید کرده بود که این گروه تهدیدی را متوجه دیپلمات‌ها و کارکنان سازمان‌های بشردوستانه نخواهد کرد.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: