۰

مجلس عزاداری شهادت امام جعفر صادق(ع) در حرم حضرت عباس(ع)

آستان مقدس حضرت عباس (علیه السلام) مجلس عزاداری را به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (علیه السلام) در صحن الجود برگزار می کند.
کد خبر: ۲۵۶۶۴۳
۱۱:۱۴ - ۱۷ خرداد ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، به مناسبت شهادت ششمین اختر تابناک و ولایت امام جعفرصادق (علیه السلام) ، آستان مقدس حضرت عباس (علیه السلام)  برنامه عزاداری را متناسب با شرایط کنونی و بارعایت پروتکل های بهداشتی با حضور خادمان این آستان و جمعی از زایران برگزار می کند.

این مجلس عزاداری در صحن الجود حرم حضرت عباس (علیه السلام)  برگزار می شود و سخنرانی هایی در صبح و عصر به همین مناسبت ایراد می شود.

فعالیت های عزاداری و خدماتی نیز به همین مناسبت برگزار می شود.

مسئولان آستان مقدس حضرت عباس (علیه السلام)  به همین مناسبت به سیاه پوش کردن صحن و رواق های این حرم شریف با پلاکاردها و پرچم های سیاه اقدام کردند.

برهمین اساس؛ پارچه‌هایی مزین به نام و القاب امام صادق (علیه السلام)  در ورودی‌های حرم حضرت عباس (علیه السلام)  نصب شد.

امام جعفر صادق (علیه السلام)  معروف به رئیس مذهب جعفری در 17 ربیع الاول سال 83 قمری در مدینه منوره چشم به جهان گشود. این امام همام با 65 سال عمر طولانی ترین زندگی را در میان ائمه شیعه داشت. امامت امام صادق (علیه السلام)  مصادف با با اواخر دوران حکومت بنی امیه بود. وی در 25 شوال سال 148 میلادی به دست خلیفه عباسی منصور به شهادت رسید و در کنار پدرش امام محمد باقر (علیه السلام)  و جدش امام سجاد (علیه السلام)  و امام حسن مجتبی (علیه السلام)  در بقیع به خاک سپرده شد.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: