۰

تاکید مفتی مصر بر منحرف بودن اخوان المسلمین

مفتی مصر گفت: گروه اخوان المسلمین به مخالفت با بسیای از قوانین شرعی برخاستند و منافع فردی و شخصی را بر منافع عالی کشور ترجیح دادند.
کد خبر: ۲۵۶۵۷۴
۱۰:۵۹ - ۱۵ خرداد ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، مفتی مصر گفت: گروه اخوان المسلمین به مخالفت با بسیای از قوانین شرعی برخاستند و منافع فردی و شخصی را بر منافع عالی کشور ترجیح دادند.

«شوقی علام» در دیدار هفتگی خود در برنامه «دیدگاه» در شبکه ماهواره ای «صدی البلد» اظهار کرد: اخوان المسلمین تبلیغ می کنند که از روش دعوت محمدیه(سیره نبوی) پیروی می کند در حالی که این دروغ و بهتان است.

وی با اشاره به اینکه بارها اظهارات علمای الازهر شریف در قرون مختلف و اظهارات رهبران جدا شده از اخوان المسلمین درباره این گروه مبنی بر ممنوع بودن پیوستن به آن، ارائه کرده است افزود: در این جماعت انحرافات فکری زیادی وجود دارد و از آن جمله است: ایده برتری جویی، احتکار حقیقت یا ادعای مظلومیت و همچنین ترویج عدم وجود قوانین اسلامی.

مفتی مصر در پاسخ به اظهارات اخیر اخوان المسلمین مبنی بر اینکه فتاوا و عقاید فکری در مصر به مفتی این کشور دیکته می شود، تصریح کرد: این اتفاق نیفتاده و نخواهد افتاد زیرا رهبری سیاسی به چنین چیزی نیاز ندارد زیرا مفتی ذاتاٌ امنیت فکری را می داند و دیدگاهش با دیگاه کلی دولت مطابق است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه باید جوانان را از آنچه از این گروههای تروریستی نظیر اخوان المسلمین، داعش ودیگر گروهها در فضای مجازی ترویج می شود، محافظت کنیم، در پایان گفت: اخوان المسلمین از ابتدای ظهور خود به دنبال ایجاد هاله ای از قداست در اطراف گروهی از افراد و در عوض تحقیر شخصیت ها و علمای برجسته در زمینه های مختلف بوده است.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: