۰

نسل‌کشی آشکار مردم هزاره در افغانستان در مقابل چشمان بسته دنیا

حملات پی‌هم در غرب کابل حکایت از یک نسل کشی آشکار در علیه قوم هزاره را نشان می دهد.
کد خبر: ۲۵۶۵۷۲
۱۰:۴۹ - ۱۵ خرداد ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، هزاره در ادوار مختلف تاریخ افغانستان همواره در معرض بیشترین تجاوز و حملات قرار گرفته و قربانی جنگ و انفجار و ترور در این کشور شده اند.

حملات تروریستی که در افغانستان رخ داده بدون شک تعداد زیادی از این حملات بصورت هدفمند برعلیه صلح دوست ترین قومیت افغانستان یعنی هزاره ها شکل گرفته است.

حملاتی که مردم ملکی هزاره امروز در کابل به خاک خون کشیدند.

باور اغلب این است که حلقاتی در پایتخت در نا امن‌سازی غرب کابل دست دارند و این حلقات با تاکتیک‌های «صهیونیستی» می‌خواهند مردم بومی این محل را از سرزمین‌شان کوچ اجباری دهند دقیقا کاری که در ارزگان و سایر ولایت انجام شده است.

در سالهای اخیر حملات متعددی به مراکز آموزشی شامل مدارس، دانشگاه و مراکز ورزشی شهر کابل رخ داده است که عمده آنها در بخش غربی و هزاره نشین پایتخت افغانستان بوده است.

حادثه روز شنبه در مدرسه سیدالشهدا در منطقه دشت برچی یکی از حملات وحشیانه بود که به کشته و زخمی شدن نزدیک به ۲۰۰ دختربچه بی گناه انجامید در نوع خود جنایتی آشکار و وحشتناک تلقی می شود که دشمنان مردم هزاره با قصاوت و بی رحمی تمام بر این مردم تاختند. در زیر به ذکر مهم‌ترین موارد حملات دیگری که بر پیکره مردم مظلوم هزاره رخ داد می‌پردازیم :

_ حمله به مجسد امام زمان در اکتبر ۲۰۱۷ با ۳۹ کشته و ده ها زخمی
_ حمله به مرکز فرهنگی تبیان با ۱۵۰ کشته و زخمی سال ۲۰۱۷
_ حمله انتحاری به یک سالن ورزشی در سال ۲۰۱۸ با ۲۰ کشته
_ حمله به مدرسه خصوصی “مهدی موعود” با ۲۰۰ کشته و زخمی سال ۲۰۱۸
_ حمله به یک زایشگاه در غرب کابل در سال ۲۰۲۰ با ۲۴ کشته
_ حمله به مرکز آموزشی کوثر دانش در سال ۲۰۲۰ با ۳۰ کشته و ده ها زخمی

تمام این حملات به شکل سازمان‌ یافته‌ای علیه محلات و مراکز شیعه نشین هزاره کابل صورت گرفته است که تردیدهای بسیاری را در خصوص عوامل مجری این حملات و حامیان خارجی آنها ایجاد می‌کند.

نسل‌کشی آشکار مردم هزاره در افغانستان در مقابل چشمان بسته دنیا

کدام گروه عامل حمله به مدرسه دخترانه سیدالشهدا بود؟

از آنجاییکه سالهاست ارتش افغانستان و گروه طالبان در حال درگیری با یکدیگر در مناطق مختلف کشور هستند، رسانه‌های منطقه‌ای سریعا تلاش کردند تا مسئولیت این حملات را متوجه این گروه کنند اما ذبیح الله مجاهد از رهبران گروه طالبان در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که این گروه به هیچ عنوان در این حملات وحشیانه دست نداشته و حمله فوق توسط شاخه‌ای از گروهک تروریستی داعش انجام شده که عواملی از درون دولت افغانستان نیز از آنها حمایت می‌کنند.

اما شواهد بسیاری نیز وجود دارد که کشورهای خارجی نظیر امریکا و عربستان سعودی در حال فراهم کردن مقدمات ظهور مجدد داعش در افغانستان برای رسیدن به اهداف دراز مدت خود هستند.

از سال ۲۰۱۵ و شروع تضعیف گروهک داعش در عراق و سوریه و از دست دادن کنترل میدانی شهرهای بزرگ این دو کشور، شایعات عجیب و البته موارد تایید شده‌ای از انتقال بخشی از جنگجویان این گروه تروریستی از سوریه و عراق به خاک افغانستان شنیده می‌شد. بسیاری از کارشناسان سیاسی معتقد بودند که امریکا با حمایت مالی برخی کشورهای عربی نظیر عربستان سعودی اقدام به انتقال منظم نیروهای داعش به افغانستان می‌کند تا بازیگر مهم سومی علاوه بر دولت افغانستان و گروه طالبان در آینده منطقه‌ای افغانستان به وجود بیاورند.

در این میان بسیاری از حامیان حقوق شیعیان مظلوم هزاره افغان نیز معتقدند عواملی درون دولت افغانستان و سازمان اطلاعات این کشور نیز در این پروژه سهیم بوده و حاضرند برای جلب توجه و کمک بین المللی به گروه و جنایتکارانی اجازه فعالیت در این کشور را بدهند که به شکل سیستماتیک برای کشتار دسته جمعی و حذف قوم هزاره از جامعه افغانستان اقدام می‌کنند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: