۰

تزریق عمومی 2 واکسن ایرانی تا پایان بهار

وزیر بهداشت، واکسن پاستور را نخستین واکسن و واکسن برکت را دومین واکسن ممتاز کشور دانست و خاطرنشان کرد: با درخواست هموطنان تزریق داوطلبانه این دو واکسن را آغاز خواهیم کرد.
کد خبر: ۲۵۶۴۵۴
۱۴:۲۵ - ۱۱ خرداد ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، وزیر بهداشت، واکسن پاستور را نخستین واکسن و واکسن برکت را دومین واکسن ممتاز کشور دانست و خاطرنشان کرد: با درخواست هموطنان تزریق داوطلبانه این دو واکسن را آغاز خواهیم کرد.

سعید نمکی افزود: تا پایان بهار واکسن های تولید داخل را در کنار واکسن های وارداتی خواهیم داشت.

نمکی، با بیان اینکه واکسن مشترک ایران و کوبا نیز با استفاده از انتقال دانش فنی در فاز سوم مطالعات بالینی قرار دارد، گفت: انستیتو پاستور فاز اول و فاز دوم کارآزمایی بالینی را به خوبی طی کرده و بخش عمده فاز سوم نیز طی شده و عوارض خاصی تاکنون نداشتیم.

وی واکسن پاستور را نخستین واکسن و واکسن برکت را دومین واکسن ممتاز کشور دانست و خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورهای تولیدکننده واکسن همچون روسیه و چین و آمریکا فاز سوم مطالعاتی را در جامعه انجام دادند و لذا با درخواست هموطنان تزریق داوطلبانه این دو واکسن را آغاز خواهیم کرد.

وزیر بهداشت، با بیان اینکه دو واکسن مذکور به زودی وارد مجموعه واکسن های مصرفی کشور می شود، تصریح کرد: این دو واکسن بی ضررترین و با کیفیت ترین و قابل اعتمادترین واکسن های کرونا هم از نظر علمی و هم از نظر عملی هستند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: