۰

هشدار درباره ی نقش آزمایشگاه های ویروسی در جنگ های بیولوژیک آینده

اکنون مشاهده کرده ایم که یک ویروس خارج از کنترل با سیاره پرجمعیت و بسیار بهم پیوسته ما چه می تواند بکند. در طی ۱۸ ماه حدود ۱۶۶ میلیون نفر آلوده شده اند.
کد خبر: ۲۵۶۴۲۴
۱۶:۲۷ - ۱۰ خرداد ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، اکنون مشاهده کرده ایم که یک ویروس خارج از کنترل با سیاره پرجمعیت و بسیار بهم پیوسته ما چه می تواند بکند. در طی ۱۸ ماه حدود ۱۶۶ میلیون نفر آلوده شده اند.

 بی بی سی نوشت: به طور رسمی تعداد کشته شدگان کرونا ۳.۴ میلیون نفر است، هر چند سازمان بهداشت جهانی(WHO) اکنون اعلام کرده است که رقم واقعی احتمالا ۸ میلیون نفر یا حتی بیشتر است.

ایالات متحده آمریکا به تازگی اعلام کرده است که در حال بررسی مجدد منشا ویروس کرناست، از جمله احتمال درز آن از آزمایشگاه ووهان است، علی رغم اینکه سازمان بهداشت جهانی در اوایل سال جاری اظهار داشت این نظریه بسیار بعید است اما ما همیشه می دانستیم که این خطر از سوی عوامل بیماری زا می تواند بروز کند.

اکنون یک کارشناس برجسته در زمینه جنگ بیولوژیکی از رهبران گروه G7 کشورهای پیشرو صنعتی خواسته تا محدودیت های شدیدتری را در نظر بگیرند و هشدار می دهند که آزمایشگاه ها با مقررات استاندارد، دروازه ای برای تروریست ها هستند.

در این گزارش آمده است: اثبات شده است که کنترل بین المللی بر روی مراکزی که ویروس های خطرناک ایجاد و مورد مطالعه قرار می دهند، بسیار ضعیف است.

کسانی که با انواع مختلف ویروس های بیماری زا کار می کنند، با توجه به سطح بالقوه ابتلا به خطر زیستی، از ۱ تا ۴، در بالاترین سطح درجه بندی می شوند. پنجاه آزمایشگاه در سراسر جهان در گروه ۴ قرار دارند، از جمله پورتون داون، در نزدیکی سالزبری- مرکز فوق مخفی بریتانیا برای تحقیقات بیولوژیکی و شیمیایی.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: