۰

نژادپرستی نهادینه درون حزب محافظه کار انگلیس علیه مسلمانان

تحقیقات اخیر در مورد نژادپرستی درون حزب محافظه کار انگلیس با حذف مسئله حاد اسلام هراسی علیه مسلمانان نشان میدهد که نژادپرستی نهادینه به یک مسئله جدی تبدیل شده است چرا که نگرانی ها در این زمینه به راحتی انکار یا رد می شود.
کد خبر: ۲۵۶۴۰۸
۱۴:۳۲ - ۱۰ خرداد ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، تحقیقات اخیر «سینگ» درمورد نژادپرستی درون حزب محافظه کار انگلیس با حذف مسئله حاد اسلام هراسی علیه مسلمانان نشان میدهد که نژادپرستی نهادینه به یک مسئله جدی تبدیل شده است چرا که نگرانی ها در این زمینه به راحتی انکار یا رد می شود.

«اسواران سینگ» هندی‌تبار که پیشتر سمت کمیسر حقوق بشر و برابری انگلیس را برعهده داشت به تازگی از سوی حزب بوریس جانسون انتخاب شد تا به شکایت‌های صورت گرفته درباره اسلام هراسی در این حزب رسیدگی کند.

اما آنچه تحقیقات او نتوانست گزارش دهد این است كه حزب محافظه كار در انگلیس دارای یك مسئله حاد نژادپرستی نهادی و به ویژه اسلام هراسی است.

حذف مسئله حاد نژادپرستی از این گزارش تعجب آور نیست چرا که سینگ در مورد خود فرهنگ نژادپرستی تحقیق نکرده است.

حزب محافظه کار تمایلی ندارد که به ریشه یابی نژادپرستی پرداخته شود وب ه همین دلیل شرایط را طوری تنظیم کرده است تا اطمینان حاصل کند که به این مسئله اساسی پرداخته نمی شود.

تحقیقاتی که بوریس جانسون و سایر نامزدهای رهبری محافظه کار در سال 2019 انجام دادند ، در اصل به منظور بررسی اسلام هراسی در درون حزب بود،اما با گذشت زمان و حرف های بیشتری در مورد اسلام هراسی سیاستمداران و اعضای محافظه کار شده شد این دامنه محدود شد.

به این ترتیب به جای بررسی شیوع این نوع نژادپرستی در درون حزب توری چگونگی رسیدگی حزب به شکایات مربوط به تعصب و تبعیض مورد بررسی قرار گرفت.

تحقیقات سینگ که بیش از 1000 شکایت مربوط به بیش از 700 حادثه اسلام هراسانه را بررسی کرده است ، نشان داد که مجازات ها فقط در 231 مورد صادر شده و در بقیه موارد اسلام هراسی به طور کامل نادیده گرفته شده است.

این در حالی است که نژادپرستی و تبعیض علیه مسلمانان برای حزب محافظه کار به یک مشکل عظیم تبدیل شده است.

سال گذشته ، شورای مسلمانان بریتانیا (MCB) پرونده ای را به کمیسیون برابری و حقوق بشر (EHRC) ارائه داد که شامل شواهد مفصلی درباره اسلام هراسی توسط بیش از 300 نماینده محافظه کار ، مشاور و فعال محافظه کار بود.

این پرونده شامل اظهارات صدها نفر از اعضای حزب در رسانه های اجتماعی بود که خواستار ممنوعیت ورود مسلمانان به پارلمان بودند و اینکه چرا مسلمانان در یک کشور مسیحی زندگی می کنند.

از سوی دیگر تحقیقات سینگ این نتیجه را القا می کند که این مشکل حتی در پی ادعاهای مطرح شده علیه نخست وزیر در انجمن های محلی و سطوح فردی قابل مشاهده است .

در حقیقت ، پرونده شورای مسلمانان بریتانیا به وضوح نشان می دهد که نژادپرستی و به ویژه اسلام هراسی در حزب محافظه کار در هر سطح گسترده است اما اظهارات اسلام هراسانه محافظه کاران نه تنها موجب مجازات نمی شود بلکه در برخی موارد موجب ارتقای افرادی می شود که اسلام هراسی را در دستور کار خود قرار داده اند.

هنوز یک هفته از نخست وزیری جانسون نگذشته بود که اظهارات او در مورد مقایسه زنان مسلمان باسارقین بانک و صندوق های نامه منجر به افزایش 375 درصدی جنایات نفرت علیه مسلمانان شد.

پرونده شورای مسلمانان انگلیس که بیش از یک سال پیش به کمیسیون برابری حقوق بشر و حزب محافظه کار ارسال شده است ، هنوز پاسخ داده نشده یا حتی توسط توری ها تایید نشده است.

مسلمانان انگلیس که پنج درصد از جمعیت این کشور را تشکیل می دهند نیازی ندانرد که تحت مدیریت حزبی اداره شوند که چشم خود را به روی اسلام هراسی در صفوف خود بسته است و حتی در بدترین حالت به طور فعالانه به آن پاداش می دهد.

با این حال ، اسواران سینگ نتیجه می گیرد که حزب محافظه کار از نظر نهادی نژادپرست نیست و به این ترتیب بار دیگر بر سر راه مسلمانان برای گرفتن حقوق خود در این زمینه سنگ اندازی می کند.

وی مدعی است که نظرات جانسون احساس عدم حساسیت ایجاد نمی کند و در اینجا این سوال مطرح می شود که مصونیت جانسون از مجازات برای اظهارنظرهای واضحی که نشان داده است نژادپرستی نهادی نیست پس چیست؟

ادعا کردن در مورد اینکه اسلام هراسی در درون حزب محافظه کار یک اپیدمی نیست کاملا پوچ و بیهوده است اما اثبات این مطلب تنها با انجام تحقیقاتی غیر مغرضانه و بی طرفانه انجام پذیر است.

اما فقط سیاستمداران راستگرا نیستند که اسلام هراسی را تحریک می کنند. در حالی که وجود اسلام هراسی در حزب محافظه کار به طور گسترده ای گزارش شده است، حزب کارگر که بزرگترین حزب سیاسی ضد نژادپرست کشور به حساب می آید نیز دارای گرایش های اسلام هراسانه است.

در اواخر سال گذشته شبکه مسلمانان کارگر گزارشی درباره اسلام هراسی حزب کارگر ارائه داد که نشان می داد بیش از یک نفر از هر 4 عضو مسلمان حزب کارگر تبعیض را تجربه کرده اند و نیمی از اعضای مسلمان به رهبری جدید این حزب برای حل مشکل اسلام هراسی اعتماد ندارند.

رسانه ها نیز در این مسئله نقش دارند و این شاید به دلیل تمرکز آنها بر اسلام در جنبه های منفی است.

در سال 2007 گزارشی منتشر شد مبنی بر اینکه طی یک هفته در رسانه های انگلیسی 91 درصد از گزارش های مربوط به مسلمانان ماهیت منفی داشتند و مطالعه اخیر سال 2020 شورای مسلمانان انگلیس نشان داد که اکنون نیز چیز زیادی تغییر نکرده است.

تحقیقات نشان داده است که ترسیم کردن تصاویر منفی از مسلمانان در رسانه های انگلیس باعث می شود مردم از سیاست های دولتی که به ضرر مسلمانان است و از بین رفتن حقوق آنها است حمایت کنند.

«دیگری» انگاشتن مسلمانان در جایی که آنها به عنوان تهدید خارجی شناخته می شوند راه را برای نظارت بر آنها به منظور جمع آوری اطلاعات در زمیه تروریسم و غیره باز کرده است.

مسائلی مانند نژادپرستی ، دیگری انگاشتن و اسلام هراسی فقط مفاهیم انتزاعی محدود به حوزه گفتمان دانشگاهی نیستند بلکه پیامدهای منفی در زندگی واقعی برای قربانیان خود در تمام جنبه های زندگی داشته اند.

مطالعات نشان داده است كه به دانشجویان مسلمان که نمراتی مشابه با همتایان غیرمسلمان خود دارند کمتر بها داده می شود و بیکاری مسلمانان در جامعه انگلیس دو برابر بیشتر از جمعیت عمومی است.

آنچه می تواند نشان دهد که اسلام هراسی بیش از پیش مورد تامل قرار می گیرد این است که کمیسیون برابری و حقوق بشر به نگرانی های جامعه مسلمان توجه کرده و تحقیق در مورد حزب محافظه کار را به همان روشی که ضد یهودی بودن در حزب کارگر را بررسی می کند ، آغاز کند و این اتفاق باید هر چه زودتر رخ دهد چرا که مسلمانان انگلیس به میزان کافی در این زمینه رنج دیده اند.

انتهای پیام

منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: