۰

یک زن مسلمان به عنوان نماینده راهی پارلمان اسکاتلند شد

پس از گذشت ۲۲ سال از تاسیس پارلمان اسکاتلند، یک زن مسلمان توانست وارد پارلمان این کشور شود.
کد خبر: ۲۵۶۳۸۳
۰۹:۲۳ - ۱۰ خرداد ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، پس از گذشت 22 سال از تاسیس پارلمان اسکاتلند، دو زن رنگین پوست برای نخستین بار وارد پارلمان این کشور شدند که یکی از آنها مسلمان است.

نخستین سیاستمدار کوکب استوارت است که از حزب ملی اسکاتلند به نمایندگی از منطقه گلاسکو کلوین نامزد شد و دومین سیاستمدار پام گوسال از حزب محافظه کار در منطقه غرب اسکاتلند است.

کوکب استوارت نخستین زن مسلمانی منتخب پارلمان اسکاتلند به شمار می آید. قبل از آغاز مبارزات انتخاباتی 2021 میلادی، چهار نفر از اقلیت های نژادی و قومی عضو پارلمان بودند، اما همه آنها مردان پاکستانی تبار مقیم اسکاتلند بودند.

استوارت روز هشتم می 2021 میلادی جانشین ساندرا وایت شد. وی پنج بار نامزد انتخابات شده بود.

استوارت 53 ساله معلم است و یک کرسی از پارلمان اسکاتلند را از حوزه انتخابی گلاسکو کلوین با کسب پنج هزار و 458 رای به دست آورده است.

وی از رای دهندگان تشکر کرد و گفت: افتخار می کند به عنوان نخستین زن مسلمان رنگین پوست پارلمان اسکاتلند هستم. این مسئله مدت زمان زیادی طول کشید، اما به همه زنان و دختران رنگین پوست می گویم که پارلمان اسکاتلند نیز بسیار مناسب است.

استوارت افزود: شاید من اولین نفر باشد، اما آخرین نفر نیستم. من قصد دارم صدای هر فردی در کلوین باشم که من را به عنوان نماینده انتخاب کرده است.

انتهای پیام

منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: