۰

مسجد تقسیم میزبان اقامه نخستین نماز جمعه بود

مسجد «تقسیم» میزبان اقامه نخستین نماز جمعه بود که با حضور رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری این کشور برگزار شد.
کد خبر: ۲۵۶۳۱۷
۱۴:۵۶ - ۰۸ خرداد ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه در توئیتی نوشت: امیدوارم مسجد تقسیم که اولین نماز جمعه خودمان را در آن ادا کردیم برای استانبول ، ترکیه و جهان اسلام خیر به ارمغان آورد. به خواست خداوند متعال، نمازگزاران در مسجد ما غایب نخواهند بود، اذان از مناره‌های آن قطع نمی‌شود و صدای قرآن تا روز قیامت از گنبد آن بلند خواهد شد.

به گزارش آناتولی، رجب طیب اردوغان همچنین در آیین افتتاح مسجد تقسیم گفت: مسجد تقسیم پس از تقریبا ۱.۵ قرن تلاش تقدیم استانبول شد. این مسجد از هم اکنون جایگاه برجسته‌ای در میان نمادهای استانبول کسب کرده است.

مسجد «تقسیم» استانبول میزبان اقامه نخستین نماز جمعه بود

او معتقد است مسجد تقسیم پس از مسجد بزرگ چاملیجا و بازگشایی ایاصوفیه، سومین میراث معنوی مهم استانبول است که قرن‌ها مانند چراغ، شهر را روشن خواهد کرد.

رئیس‌جمهوری ترکیه در عین حال با تاکید بر اتحاد و همبستگی ملت ترکیه اظهار داشت: کسانی که نتوانستند اتحاد، همبستگی و برادری میان ملتمان را با انواع نیرنگ‌ها، دام‌ها و دروغ‌ها از بین ببرند، مساجدمان را نیز هدف قرار می‌دهند.

وی با اشاره به فتنه‌ها و دسیسه‌های گروه‌های تروریستی ا گفت: با اتحاد و ایمان تمام دسیسه‌ها و توطئه‌ها را شکست دادیم. هرگز اجازه نخواهیم داد مفسدان با تظاهر به عبادت و کار نیک مردم را فریب دهند.

طرح ساخت مسجد تقسیم در پارک «گزی» استانبول در محوطه میدان تقسیم در سال ۲۰۱۳ اعتراض‌های گسترده‌ای در این شهر همچنین دیگر کشورهای جهان را به دنبال داشت.

منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: