۱

روایتی عجیب از امام صادق(ع) درباره ارزش سخاوت‌

کارشناس مذهبی حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه پیامبر(ص) به دستور خداوند جوانی که قصد ترور ایشان را داشت به خاطر سخاوت و خوش اخلاق بودنش بخشیدند، افزود: امام صادق علیه السلام فرمودند من جوان گناهکار سخاوت‌مند را از پیرمرد عابد بخیل بیشتر دوست دارم و این نشان می‌دهد که گاهی یک صفت خوب مانند تواضع و فروتنی انسان را می‌تواند نجات دهد و وسیله رشد و کمال انسان را فراهم کند.
کد خبر: ۲۵۶۳۱۴
۱۳:۴۲ - ۰۸ خرداد ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد شب گذشته در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت در پاسخ به این سؤال که علامت قبولی اعمال و عبادات ما چیست؟، اظهار کرد: پیامبر(ص) فرمودند اگر آن عبادت شما را از گناه باز می دارد و میل به عبودیت و بندگی را در شما زیاد می کند قبول است زیرا خاصیت نماز این است که انسان را از منکر و فحشا باز دارد.

وی با بیان اینکه حج و زیارت رفتن باید روح تقوا را در ما ارتقا دهد و اخلاق و رفتار انسان را نیکو کند، افزود: عبادتی قبول می‌شود که ما را به عبودیت، طاعت، تسلیم و بندگی خدا برساند.

این استاد حوزه با بیان اینکه خطبه قاصعه نهج البلاغه در رابطه با تکبر، غرور و خود محوری است، گفت: امیرالمؤمنین(ع) در این خطبه فرمودند اگر عبادت مطلق انسان را نجات می‌داد شیطان باید نخستین نفر اهل بهشت می‌بود اما خداوند به خاطر تکبر یک ساعته، تمام عبادات ۶ هزار ساله او را از بین برد.

وی ادامه داد: امیرالمؤمنین(ع) در خطبه قاصعه فرمودند حکمت وجوب نمازی که ستون دین و مرز بین کفر و ایمان است از بین بردن تکبر و غرور است و اگر انسان نماز می‌خواند و تکبر و غرور خود را کنار نگذاشته علامت قبول نشدن نماز او است.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد با بیان اینکه پیامبر(ص) به دستور خداوند جوانی که قصد ترور ایشان را داشت به خاطر سخاوت و خوش اخلاق بودنش بخشیدند، افزود: امام صادق علیه السلام فرمودند من جوان گناهکار سخاوت‌مند را از پیرمرد عابد بخیل بیشتر دوست دارم و این نشان می‌دهد که گاهی یک صفت خوب مانند تواضع و فروتنی انسان را می‌تواند نجات دهد و وسیله رشد و کمال انسان را فراهم کند.

وی با بیان اینکه وهابی ها خیلی بیشتر از ما عبادت می‌کنند ولی این عبادت آنها را نجات نمی‌دهد، افزود: تبعیت و تسلیم در برابر خدا و ولی خدا از صفاتی است که انسان را نجات می دهد اما عبادت بدون تواضع در برابر دستورات خدا انسان را به راه شیطان خواهد برد.

کارشناس مذهبی رسانه ملی گفت: اینکه همیشه شیعیان در صدر اخبار جهان قرار دارند و مشکلات زیادی دارند به این خاطر است که هجمه شیاطین انسی وجنی روی انسان های خوب است و کسانیکه به بیراهه می روند شیاطین جنی و انسی با آنها کاری ندارند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
سلام
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
احسنت ! جالب بود.