۰

حمایت عربستان از حق فلسطینیان برای تشکیل کشور مستقل

نماینده عربستان سعودی در سازمان ملل تأکید کرد که فلسطین اولین مسئله این کشور است و عربستان در حمایت و پشتیبانی از ملت فلسطین از هر راه و روش برای احیای حقوق قانونی آنها و تشکیل کشور مستقل دریغ نخواهد کرد.
کد خبر: ۲۵۶۳۰۹
۱۲:۵۰ - ۰۸ خرداد ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، عربستان بر حق مردم فلسطین برای ایجاد کشور مستقل خود با حاکمیت کامل بر سرزمین‌های فلسطینی با مرزهای ۱۹۶۷ با پایتختی بیت المقدس شرقی تأکید کرد.

عبدالعزیز الوسیل، نماینده دائمی عربستان در مقر سازمان ملل در ژنو در جلسه ویژه شورای حقوق بشر برای بحث در مورد جنایات اخیر اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی، نگرانی عمیق عربستان در مورد تسریع در سیاست استعماری اسرائیل در سرزمین‌های فلسطینی را ابراز کرد.

وی با اشاره به تهدید به اخراج صدها خانواده فلسطینی از خانه‌های خود در بیت‌المقدس شرقی از سوی گروه‌هایی از شهرک‌نشینان افراطی، با حمایت و پشتیبانی مقامات رژیم اسرائیل با همکاری دادگاه‌های نژادپرست این رژیم اشاره کرد.

عبدالعزیز الوسیل از جامعه بین‌المللی خواست که هر کار ممکن را انجام دهد تا اسرائیل را ملزم به رعایت منشور ملل متحد، کنوانسیون چهارم ژنو، قوانین بین‌المللی حقوق بشر و قطعنامه‌های مربوط به سازمان ملل متحد از جمله قطعنامه ۲۳۳۴ شورای امنیت سال ۲۰۱۶ کند.

وی تأكید كرد كه عربستان به شدت نقض مداوم حقوق بشر از سوی اسرائیل با اقداماتی از جمله کشیدن دیوار آپارتایدی، ساخت شهرک‌ها، تخریب اموال فلسطینی‌ها و راندن اجباری آنها از خانه‌ها و سرزمین‌های خود را محکوم می‌کند.

وی گفت: در طول چند روز گذشته همه جهان شاهد حوادث ناگوار و دردناکی بوده است که در آن کودکان، زنان، سالخوردگان و جوانان هدف حملات جنایتکاران اشغالگر قرار گرفتند.
انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: